Prestatie |
Doorgevoerde begrotingswijziging |
Baten |
Lasten |
Saldo |
GS/PS Begrotingswijziging |
Financiële toelichting |
2.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling milieu en gezondheid |
-300 |
0 |
300 |
-300 |
PS 005 Jaarstukken 2022 |
Zoals bij de 2e monitor 2022 reeds aangekondigd blijft de realisatie achter ten opzichte van de begroting. Dit heeft betrekking op meerdere onderwerpen.
Ten eerste, in samenwerking met andere partijen hebben wij in 2019 een aantal projecten opgezet en ondersteund om de bewustwording van duurzaamheid te vergroten. Twee van deze projecten, Ecologische bestrijding van de Eikenprocessierupsen en Aanpak schone rivieroevers Overijssel, hebben een langere doorlooptijd en zullen ook doorlopen na 2022. Om de lopende meerjarig verplichtingen te kunnen dekking stellen wij een resultaatbestemming voor van € 65.000.
Ten tweede, onder deze prestatie is het incidenteel budget opgenomen voor de aanpak van Zeer Zorgwekkende Stoffen (ZZS) waaronder PFAS. In het najaar 2021 is gestart met een plan van aanpak met als doel te komen tot een eenduidige uitvoeringspraktijk en regelgeving in de provincie. Eind 2022 heeft de afronding van het plan van aanpak plaatsgevonden. In 2023 zal gestart worden met de uitvoering. Om deze uitvoering te kunnen dekken stellen wij een resultaatbestemming voor van € 185.000.
Tot slot, ook in 2022 is er nog geen meetpunt voor vliegtuiglawaai ingericht. Het hiervoor beschikbare bedrag van € 50.000 willen wij reserveren voor het moment dat dit wel nodig is. Ook voor dit bedrag stellen wij een resultaatbestemming voor.
Wij stellen u voor om onder prestatie 2.1.1 (Beleidsontwikkeling en kaderstelling milieu en gezondheid) een bedrag van € 300.000 door te schuiven naar de begroting 2023 en toe te voegen aan prestatie 2.1.1. |
2.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving milieu |
-21 |
0 |
21 |
-21 |
PS 011 Monitor Overijssel 2023-II |
Hergebruik stedelijk afvalwater (meicirculaire):
In de meicirculaire is een decentralisatie-uitkering toegekend inzake hergebruik stedelijk afvalwater. Op 5 juni 2020 is de EU-verordening inzake Minimumeisen voor hergebruik van effluent (EC-richtlijn 2020/741) gepubliceerd in het publicatieblad van de EU. Deze verordening zal drie jaar na publicatie van toepassing zijn. De verordening heeft de volgende doelstellingen: bevorderen hergebruik van (gezuiverd) stedelijk afvalwater voor agrarische toepassingen (circulaire economie), harmonisatie van eisen met het oog op de interne markt voor de afzet van producten geteeld met hergebruikt water en beschermen van de volksgezondheid en het milieu. Aan de verordening zijn implementatieaspecten verbonden. Een daarvan betreft het aanwijzen van een bevoegd gezag voor de vergunningsverlening, toezicht en handhaving op de (milieubelastende) activiteit; ‘het hergebruik van effluent in de landbouw’. De provincies worden gezien als de meest passende overheid om deze rol van bevoegd gezag op zich te nemen.
Specifiek voor de Provincie Overijssel betekent dit dat in de periode 2023 tot en met 2027 een jaarlijkse uitkering wordt ontvangen van circa € 21.000 per jaar. In de jaren daarna worden leges en/of heffingen gebruikt om de kosten voor vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH) te dekken. De ramingen 2024-2027 zijn reeds bij de begroting 2024 meegenomen.
Wij stellen u voor om het via de meicirculaire toegekende bedrag ad. € 21.000 voor 2023 toe te voegen aan prestatie 2.1.2. |
2.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving milieu |
-56 |
0 |
56 |
-56 |
PS 005 Jaarstukken 2022 |
Subsidie groene boa's:
Eind 2022 is vanuit het Rijk een subsidie ontvangen voor groene boa's. Het betreft een subsidieregeling ten behoeve van een tegemoetkoming in de BOA-onkosten. Deze gelden zullen in 2023 tot een besteding komen en daarom stellen wij voor om deze middelen door te schuiven naar 2023.
Wij stellen u voor om een bedrag van € 56.000 middels resultaatbestemming toe te voegen aan de jaarschijf 2023 van prestatie 2.1.2 (Uitvoeren vergunningverlening, toezicht en handhaving milieu) van de begroting 2023. |
2.2.1 Sanering en beheersing (asbest) verontreinigde bodemlocaties |
400 |
0 |
-400 |
400 |
PS 011 Monitor Overijssel 2023-II |
Historische spoedlocaties:
Medio september 2023 is de stikstofuitstoot door de werkzaamheden in het Ministeriegebied te positief in geschat. De uitstoot is hoger dan berekend, waardoor de impact op het nabijgelegen Natura 2000 gebied groter is. Wij onderzoeken momenteel de impact hiervan en zullen de aanbesteding hierop waar nodig aanpassen. Denk hierbij aan de inzet van I en W elektrisch middels materieel een SPUK middelen toegekend voor nazorg van historische spoedlocaties. Dekking voorbij uitvoering van deze werkzaamheden was eerder voorzien vanuit de Reserve Bodemsanering.
Wij hebben besloten de SPUK-middelen in te zetten voor dekking van de werkzaamheden en de lasten en baten in prestatie 2.2.1 budgettair neutraal met € 0,4 miljoen in 2023 en € 0,39 miljoen in 2024 te verhogen. In het verlengde hiervan stellen wij u voor om de lasten en de bijbehorende onttrekking aan de Reserve Bodemsanering met € 0,4 miljoen in 2023 en € 0,39 miljoen in 2024 te verlagen. |
2.2.1 Sanering en beheersing (asbest) verontreinigde bodemlocaties |
0 |
-3660 |
-3660 |
0 |
GS 104 Monitor Overijssel 2023-II |
Sanering De Blekerijweg (specifieke uitkering Bodem Blekerijweg):
Doordat de sanering Blekerijweg is vertraagd wijzigt het bestedingsritme. Een groot deelstart van de begrote bodemsanering uitgaven Blekerijweg was voorzien in september 2023, zullen in 2024 en verder tot besteding komen. Hierdoor maar is in jaarschijf 2023 sprake van onderbesteding.
Wij hebben besloten om de begrote bedragen aan te passen aan het geactualiseerde bestedingsritme en de baten en lasten voor prestatie 2.2.1 in 2023 budgettair neutraal te verlagen met € 4,1 miljoen. Tevens voegen wij € 2,0 miljoen toe aan jaarschijf 2024 en € 1,2 miljoen aan jaarschijf 2025. Over de besteding van de resterende € 0,9 miljoen informeren wij u later via de P&C-cyclus.
Spoedlocaties PFAS (Tijdelijke regeling specifieke uitkering bodem overbruggingsjaar 2021 - E58):
De uitvoering verloopt voorspoediger dan verwacht tijdens het opstellen van de begroting vertraagd. Wij hebben besloten om de begrote lasten en baten van deze prestatie met € 40.000 te verhogen en dit bedrag te onttrekken uit de specifieke uitkering 'Tijdelijke regeling specifieke uitkering bodem overbruggingsjaar 2021' in de jaarschijf 2023, prestatie 2.2.1toename van de Begroting 2023. |
2.2.1 Sanering en beheersing (asbest) verontreinigde bodemlocaties |
7670 |
0 |
-7670 |
7670 |
PS 007 Monitor Overijssel 2023-I |
Asbestprogramma Twente:
In december 2022 hebben wij vanuit het Rijk een specifieke uitkering (SPUK) ter hoogte van € 16 miljoen ontvangen voor uitvoering van het Asbestprogramma voor de periode 2023-2026. Ten tijde van het opstellen van de primitieve Begroting 2023 beschikten wij niet over deze middelen en hebben wij op deze prestatie een budget van € 7,7 miljoen vanuit de Reserve bodemsanering opgenomen. Dit budget kan vervallen nu wij de lasten kunnen dekken uit de specifieke uitkering.
In overeenstemming met het begrotingswijzigingenbeleid hebben wij de begrote lasten en baten voor deze prestatie vanuit de 'specifieke uitkering bodemsanering asbest Overijssel' verhoogd met € 8,5 miljoen.
In verband daarmee stellen wij u voor de begrote lasten op deze prestatie te verlagen met € 7,7 miljoen en de onttrekking aan de Reserve bodemsanering met hetzelfde bedrag te verlagen. |
2.2.1 Sanering en beheersing (asbest) verontreinigde bodemlocaties |
0 |
8681 |
8681 |
0 |
GS 102 Monitor Overijssel 2023-I |
Aanpak potentiële spoedlocaties (SPUK overbruggingsjaar 2021 IENW58):
Wij hebben vanuit het Rijk SPUK-middelen ontvangen voor identificatie van risicovolle verontreinigingen en verwijdering en beheersing van risicovolle verontreinigingen.
Bij het opstellen van de Begroting 2023 is uitgegaan van een besteding van € 625.000 in 2023. Zorgvuldig onderzoek en maatregelen nemen echter meer tijd in beslag. Een deel van de (onderzoeks)werkzaamheden zal daarom in 2024 plaatsvinden, hetgeen conform de bestedingstermijn van de SPUK is toegestaan.
In overeenstemming met het begrotingswijzigingenbeleid hebben wij de begrote lasten en baten op deze prestatie met € 245.000 te verlagen tot € 380.000. Deze middelen blijven in de SPUK beschikbaar voor de aanpak van potentiële spoedlocaties.
Bodemkwaliteitsopgave: sanering Kornputkwartier en potentieel verontreinigde PFAS locaties (SPUK bodemopgave 2022 IENW83):
Eind september hebben wij vanuit het Rijk SPUK middelen ontvangen voor sanering van het Kornputkwartier in de gemeente Steenwijkerland. Tevens zijn middelen beschikbaar gesteld om onderzoek te doen naar potentieel verontreinigde PFAS locaties. De sanerings(onderzoeken) worden in 2023 gestart.
In overeenstemming met het begrotingswijzigingenbeleid hebben wij de begrote lasten en baten op deze prestatie met € 300.000 verhoogd.
Historische spoedopgaven (SPUK bodemuitgave 2022 IENW83):
Wij voeren monitorings- en beheersingswerkzaamheden uit bij locaties die in het verleden zijn gesaneerd. Het Rijk heeft hiervoor in 2022 SPUK middelen beschikbaar gesteld. In 2022 zijn deze middelen voor een groot deel besteed. Het restant van € 125.000 besteden wij in 2023.
In overeenstemming met het begrotingswijzigingenbeleid hebben wij de begrote lasten en baten op deze prestatie met € 125.000 verhoogd voor monitoring en beheersen van historische spoedlocaties. |
2.2.2 Stimuleren van het verwijderen van asbestdaken |
-380 |
0 |
380 |
-380 |
GS 101 Jaarstukken 2022 |
Zoals bij de 2e monitor reeds toegelicht wordt er goed gebruik gemaakt van beide subsidie stimuleringsregelingen. Echter, ten opzichte van de bijgestelde begroting, bij de 2e monitor, zijn de verleende subsidies alsnog achter gebleven. Oorzaken blijven lastig te bepalen maar hangen mogelijk samen met de gestegen (grondstof) prijzen, langere levertijden en problemen vanwege netcongestie (onvoldoende transportcapaciteit van het net). Gelet op de looptijd van dit project (t/m 2027) lopen deze subsidie regelingen door naar latere jaren. Het resterende budget van € 380.000 hebben wij daarom doorgeschoven naar 2023.
Op basis van de spelregels van de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel hebben wij besloten om voor prestatie 2.2.2 het restant budget 2022 van € 380.000 door te schuiven naar 2023. |
2.2.2 Stimuleren van het verwijderen van asbestdaken |
-500 |
0 |
500 |
-500 |
Adm. 206 doorwerking GS 2022 |
Deze wijziging heeft betrekking op Adm. 206 doorwerking GS 2022 |
2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie |
-856 |
0 |
856 |
-856 |
PS 011 Monitor Overijssel 2023-II |
Verwachte lagere bestedingen:
Als gevolg van een ander kasritme zal dit jaar € 5,05 miljoen, van het totale begrote bedrag, niet tot besteding komen. Het betreft een tweetal warmtenet subsidies en de stimuleringsleningen SVN. Hieronder zijn deze wijzigingen verder toegelicht. De begrotingswijzigingen hebben betrekking op financieel technische wijziging die wij voorstellen op basis van financieel beleid / verordening.
Subsidie Regionaal Warmtenet Twente:
In de 2e helft van 2023 is een subsidie toegekend van € 2,5 miljoen voor de realisatie van het project "Regionaal Warmtenet Twente". Op basis van nieuwe BBV richtlijnen die vanaf 2021 zijn opgenomen in onze financiële verordening (PS/2020/1102242) dient de last van de subsidie toegerekend te worden op basis van het bestedingsritme van het betreffende project.
De nieuwe richtlijnen zijn te lezen op de site van de commissie BBV:
https://commissiebbv.nl/cms/view/556f4937-3271-40a9-8601-00fee195e363/2-lastneming-subsidies-provincies
In het PS-besluit 2020/1102242 is eveneens de Reserve Verstrekte Subsidies ingesteld om de uitvoering van de nieuwe regelgeving te faciliteren. Het saldo van deze Reserve maakt zichtbaar hoeveel er aan subsidiebijdragen is toegekend, maar nog niet als last in de exploitatie is verwerkt, terug te herleiden naar kerntaak/prestatie (in dit geval prestatie 2.3.1).
Onder kerntaak Overhead, financiering en dekkingsmiddelen stellen wij u voor om € 2,5 miljoen vanuit de Reserve Uitvoering Kwaliteit van Overijssel (prestatie 2.3.1) over te hevelen naar de Reserve Verstrekte Subsidies.
Subsidie Slim Warmtenet Zandweerd:
Eveneens is in 2020 een meerjarige subsidie verleend voor het project Slim Warmte net Zandweerd Fase 1 van € 200.000 voor planontwikkelingskosten van de gemeente en € 2,5 miljoen voor de investeringskosten in het distributienetwerk. Van dit laatste bedrag is € 1 miljoen verstrekt in de vorm van een lening. De lening is bij het jaarverslag 2020, conform het statenbesluit PS/2014/1051 Optimalisatie inrichting provinciale financiën, afgedekt in de Algemene financieringsreserve (AFR). Van het subsidiebedrag minus de lening, ad. € 1,7 miljoen, is momenteel € 0,45 miljoen uitbetaald. Het restant van € 1,25 miljoen nog niet. Op basis van richtlijnen BBV en onze financiële verordening stellen wij u voor om € 1,25 miljoen over te hevelen naar de Reserve Verstrekte Subsidies. Omdat € 0,7 miljoen van deze subsidie gedekt wordt uit prestatie 5.2.3* zal deze toelichting ook opgenomen worden onder prestatie 5.2.3.
Onder kerntaak Overhead, financiering en dekkingsmiddelen stellen wij u voor om € 1,25 miljoen vanuit de Reserve Uitvoering Kwaliteit van Overijssel (€ 0,7 miljoen prestatie 5.2.3 en € 0,55 miljoen prestatie 2.3.1) over te hevelen naar de Reserve Verstrekte Subsidies.
* Voor dit project hebben Provinciale Staten op 16 oktober 2019 (met Statenvoorstel nr. 2019/1101201 Cleantech Regio 2019-2023) het besluit genomen om € 0,7 mln beschikbaar te stellen vanuit het Cleantech budget (prestatie 5.2.3).
Stimuleringslening verduurzaming maatschappelijk vastgoed
Halverwege 2023 is de regeling ‘3.9 Stimuleringslening verduurzaming maatschappelijk vastgoed’ ingesteld. Deze regeling draagt bij aan het verduurzamen van maatschappelijk vastgoed. Voor 2023 en 2024 is een subsidieplafond gepubliceerd van € 2 miljoen.
Financiering van verduurzamingsmaatregelen vormt vooral voor kleinere maatschappelijke organisaties met één of enkele panden een drempel. Stichting Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (SVn) zal, nadat de provincie Overijssel een toekenningsbesluit heeft afgegeven, de leningen verstrekken en beheren. Het gaat om een lening van maximaal € 200.000,- met een looptijd van maximaal 15 jaar en een vaste rente van 2,5%.
Een Stimuleringslening wordt verstrekt aan maatschappelijke organisaties die een gebruiksovereenkomst voor onbepaalde tijd hebben of de intentie om minimaal 15 jaar het gebouw te gebruiken voor een doelstelling die zich richt op maatschappelijke behoeften. Deze verplichtingen zorgen ervoor dat het voordeel van deze lening voor een langere tijd toekomt aan organisaties met maatschappelijk doelen.
Het openstellingsbedrag van € 2 miljoen voor het verstrekken van subsidie in de vorm van een lening dient, conform het statenbesluit PS/2014/1051 Optimalisatie inrichting provinciale financiën, afgedekt te worden in de algemene financieringsreserve (AFR).
Onder kerntaak Overhead, financiering en dekkingsmiddelen stellen wij u voor om € 2 miljoen vanuit de Reserve Uitvoering Kwaliteit van Overijssel (prestatie 2.3.1) over te hevelen naar de Algemene Financieringsreserve.
Mei circulaire - RES bijdrage 2023:
Een belangrijke mijlpaal in het Klimaatakkoord op weg naar 2030 is het opstellen, beleidsmatig verankeren en uitvoeren van de Regionale Energie Strategieën (RES). Voor de ondersteuning van dit proces zijn destijds door het Rijk middelen beschikbaar gesteld aan de RES-regio’s voor drie jaar tot eind 2021. Voor 2022 is afgelopen jaar een aanvullend bedrag beschikbaar gesteld (zie paragraaf 3.2-2 van de meicirculaire 2022). Aangezien het RES-traject nog een doorlooptijd kent tot 2030 is er ook voor de komende jaren geld beschikbaar gesteld voor de ondersteuning van dit proces. Voor 2023 heeft het kabinet voor de provincies eenmalig aanvullend € 2,6 miljoen beschikbaar gesteld. Dit bedrag zal via de in eerdere jaren gehanteerde verdeelsystematiek uitgekeerd worden. De provincie Overijssel ontvangt in 2023 € 855.529.
Wij stellen u voor om de RES bijdrage van € 855.529 toe te voegen aan prestatie 2.3.1 van de begroting 2023.
September circulaire - RES bijdrage 2024-2028
Via de september circulaire is aanvullend op de mei circulaire de bijdrage van € 855.529 voor de jaren 2024-2028 beschikbaar gesteld.
Wij stellen u voor om de jaarlijkse RES bijdrage van € 855.529 toe te voegen prestatie 2.3.1 aan de meerjaren begroting 2024-2028. |
2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie |
5050 |
650 |
-4400 |
5050 |
GS 104 Monitor Overijssel 2023-II |
GS wijziging aframing KvO budget 2023
Om bovenstaande wijzigingen (PS) te kunnen dekken vanuit de Reserve Uitvoering Kwaliteit van Overijssel (U-KvO) hebben wij besloten om onder prestatie 2.3.1 een bedrag van € 5,05 miljoen af te ramen ten gunste van de Reserve Uitvoering Kwaliteit van Overijssel.
Specifieke uitkering Ontzorging Maatschappelijk vastgoed 1e en 2e tranche
Op basis van bestedingen en lopende verplichtingen verwachten wij voor de 1e tranche € 0,5 miljoen te realiseren en voor de 2e tranche € 0,15 miljoen. In de begroting 2023 zijn momenteel nog geen begrote middelen opgenomen.
Wij hebben besloten om, budgettair neutraal, de onttrekking uit de doeluitkering Ontzorging Maatschappelijk vastgoed (baten) en de gerealiseerde exploitatie uitgaven (lasten) voor prestatie 2.3.1 in 2023 te verhogen met € 0,65 miljoen (waarvan € 0,5 miljoen ten laste van 1e tranche en € 0,15 miljoen 2e tranche). |
2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie |
-123 |
0 |
123 |
-123 |
PS 005 Jaarstukken 2022 |
Restant budget Regionale Energiestrategie:
In de meicirculaire 2022 hebben wij extra budget ontvangen van het Rijk voor de Regionale Energiestrategie West Overijssel en de Regionale Energiestrategie Twente. Het bedrag is bedoeld om de RES-organisatiekosten te dekken. De Provincie voert de administratie voor de beide RESsen en fungeert als tussenpersoon. Deze organisatiekosten lopen door naar 2023, omdat het Rijk voor 2023 nog geen nieuw budget beschikbaar heeft gesteld, stellen wij u voor het restantbudget door te schuiven naar 2023.
Wij stellen u voor om een bedrag van € 123.000 middels resultaatbestemming door te schuiven naar 2023 van prestatie 2.3.1 (Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie). |
2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie |
-800 |
0 |
800 |
-800 |
GS 101 Jaarstukken 2022 |
In behandeling zijnde subsidieaanvragen 2022 (UBS Regelingen Nieuwe Energie Overijssel):
Eind 2022 hebben wij 22 subsidie aanvragen ontvangen die passen binnen het gepubliceerde subsidieplafonds van een aantal UBS regelingen (onder andere regeling 3.3, 3.1, 3.10 en 3.6). Deze aanvragen zullen begin 2023 worden afgehandeld. Bijbehorende KvO budget van € 0,8 miljoen schuiven wij daarom door naar 2023.
Op basis van de spelregels van de Reserve Uitvoering Kwaliteit van Overijssel hebben wij besloten om een deel van het restant Kwaliteit van Overijssel budget, ad. € 0,8 miljoen, onder prestatie 2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie door te schuiven naar 2023. |
2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie |
-1750 |
0 |
1750 |
-1750 |
Adm. 206 doorwerking GS 2022 |
Deze wijziging heeft betrekking op Adm. 206 doorwerking GS 2022 |
2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie |
389 |
0 |
-389 |
389 |
Adm. 214 voorjaarswijziging personeel 2023 |
Deze wijziging heeft betrekking op Adm. 214 voorjaarswijziging personeel 2023 |
2.4.1 Programma Toekomstgerichte erven |
-350 |
0 |
350 |
-350 |
PS 004 Uitvoering motie gezamenlijke ambities 2023 2e tranche |
Deze wijziging heeft betrekking op PS 004 Uitvoering motie gezamenlijke ambities 2023 2e tranche |
2.4.1 Programma Toekomstgerichte erven |
0 |
188 |
188 |
0 |
GS 102 Monitor Overijssel 2023-I |
Gemeentelijke bijdrage 2023:
Voor het jaar 2023 hadden wij als provincie nog een reservering van € 375.000 euro voor TGE. Dankzij extra middelen beschikbaar gesteld door Provinciale Staten (€ 350.000) en een bijdrage van de Overijsselse gemeenten (€ 7.500 per gemeente per/jaar; 2023 tot en met 2026) kan het project in 2023 op vrijwel hetzelfde niveau doorgang vinden als in de vier jaren hiervoor. Hierbij hebben we geconstateerd dat we 2023 als een overgangsjaar moeten zien. Het lijkt logisch TGE voor de komende jaren een plek binnen het Provinciaal Programma Landelijke gebied (PPLG) te geven. Tegelijkertijd is het ministerie van LNV naar aanleiding van het Nationaal Programma Landelijk Gebied (NPLG) aan het nadenken over een systeem voor langdurige sociaaleconomische begeleiding (SEB) van agrarische ondernemers, waarbij aansluiting wordt gezocht bij succesvolle initiatieven, zoals TGE, in de regio’s. Later dit jaar zal duidelijk worden hoe TGE na 2023 georganiseerd en gefinancierd gaat worden, inclusief de gemeentelijke bijdrage hierin.
Wij hebben besloten om, budgettair neutraal, de baten en lasten in 2023 te verhogen met € 187.500. |
2.4.1 Programma Toekomstgerichte erven |
26 |
0 |
-26 |
26 |
Adm. 214 voorjaarswijziging personeel 2023 |
Deze wijziging heeft betrekking op Adm. 214 voorjaarswijziging personeel 2023 |
2.66.66 Toegerekende personeelsgebonden kosten |
-214 |
0 |
214 |
-214 |
Adm. 205 doorwerking PS 2022 |
Deze wijziging heeft betrekking op Adm. 205 doorwerking PS 2022 |
2.66.66 Toegerekende personeelsgebonden kosten |
-415 |
0 |
415 |
-415 |
Adm. 214 voorjaarswijziging personeel 2023 |
Deze wijziging heeft betrekking op Adm. 214 voorjaarswijziging personeel 2023 |
Totaal |
7771 |
5859 |
-1912 |
7771 |
|
|