Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2020
    1. Blz. 2 Begroting 2020
    2. Blz. 3 Kerntaken
      1. Blz. 4 Inleiding en statenvoorstel
        1. Blz. 5 Inleiding
        2. Blz. 6 Krachtige economie
        3. Blz. 7 Goede bereikbaarheid
        4. Blz. 8 Hitte, droogte en wateroverlast
        5. Blz. 9 Energietransitie
        6. Blz. 10 Aantrekkelijk wonen en ruimte
        7. Blz. 11 Vitaal landelijk gebied
        8. Blz. 12 Samenleven in Overijssel
        9. Blz. 13 Financiën
        10. Blz. 14 Statenvoorstel
      2. Blz. 15 Kerntaak 1: Ruimtelijke ordening en waterbeheer
        1. Blz. 16 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 17 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 18 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 19 1.1 Een goede ruimtelijke ordening op en onder de grond
            1. Blz. 20 1.1.1 Vastleggen en waarborgen actueel ruimtelijk- en waterbeleid
            2. Blz. 21 1.1.2 Uitvoering van ons ruimtelijk- en waterbeleid
            3. Blz. 22 1.1.3 Ontwikkelen en uitvoeren beleid voor de ondergrond
            4. Blz. 23 1.1.4 Inzetten grondbeleidsinstrumentarium
            5. Blz. 24 1.1.5 Programma Omgevingswet
          2. Blz. 25 1.2 Schoon en voldoende (drink)water en veilig tegen overstromingen
            1. Blz. 26 1.2.1 Bevorderen waterkwaliteit
            2. Blz. 27 1.2.2 Werken aan voldoende oppervlakte- en grondwater
            3. Blz. 28 1.2.3 Werken aan voldoende schone drinkwaterbronnen nu en in de toekomst
            4. Blz. 29 1.2.4 Bescherming tegen overstromingen en wateroverlast
            5. Blz. 30 1.2.5 Vergunningverlening, toezicht en handhaving water
            6. Blz. 31 1.2.6 IJsseldelta fase 1
            7. Blz. 32 1.2.7 IJsseldelta fase 2
          3. Blz. 33 1.3 Woningbouwontwikkelingen die aansluiten bij de regionale vraag
            1. Blz. 34 1.3.1 Ontwikkelen en uitvoeren van woonafspraken
            2. Blz. 35 1.3.2 Toekomstbestendig maken van de woningvoorraad
          4. Blz. 36 1.4 Ruimtelijke ontwikkelingen met meerwaarde voor de omgeving
            1. Blz. 37 1.4.1 Werken aan een klimaat adaptieve inrichting in 2050
            2. Blz. 38 1.4.2 Stimuleren van de ruimtelijke kwaliteit van bebouwd gebied
            3. Blz. 39 1.4.3 Actieplan Leefbaar Platteland
        4. Blz. 40 Financiën
      3. Blz. 41 Kerntaak 2: Milieu en energie
        1. Blz. 42 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 43 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 44 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 45 2.1 De kwaliteit van bodem, lucht, geluid en milieu(veiligheid) voldoet aan wettelijke eisen
            1. Blz. 46 2.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling milieu en gezondheid
            2. Blz. 47 2.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving milieu
            3. Blz. 48 2.1.3 Ondersteunen en (laten) uitvoeren van milieueffectrapportages / duurzaamheidsrapportages (plan MER)
            4. Blz. 49 2.1.4 Monitoring en evaluatie mileu en gezondheid
          2. Blz. 50 2.2 Milieuproblemen zijn gesaneerd of beheerst
            1. Blz. 51 2.2.1 Sanering en beheersing (asbest) verontreinigde bodemlocaties
            2. Blz. 52 2.2.2 Stimuleren van het verwijderen van asbestdaken
            3. Blz. 53 2.2.3 Beheer nazorgfonds
          3. Blz. 54 2.3 Een robuust en duurzaam energiesysteem
            1. Blz. 55 2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie
            2. Blz. 56 2.3.2 Financieren van projecten door Energiefonds Overijssel
            3. Blz. 57 2.3.3 Realiseren van een betrouwbaar, betaalbaar en duurzaam regionaal energienetwerk (deelneming Enexis)
          4. Blz. 58 2.4 Een duurzaam landelijk gebied
            1. Blz. 59 2.4.1 Programma Toekomstgerichte erven
        4. Blz. 60 Financiën
      4. Blz. 61 Kerntaak 3: Vitaal platteland
        1. Blz. 62 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 63 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 64 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 65 3.1 Beschermen: behouden en vergroten van biodiversiteit
            1. Blz. 66 3.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling natuur en landschap
            2. Blz. 67 3.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving natuur en landschap
            3. Blz. 68 3.1.3 Opstellen en actualisatie beheerplannen Natura2000
            4. Blz. 69 3.1.4 Beheer natuurterreinen
            5. Blz. 70 3.1.5 Beheer natuurwaarden in agrarisch gebied
            6. Blz. 71 3.1.6 Projecten voor verbeteren biodiversiteit
            7. Blz. 72 3.1.7 Monitoring en evaluatie natuur en landschap
          2. Blz. 73 3.2 Beleven: een versterkte verbondenheid van mensen met natuur
            1. Blz. 74 3.2.1 Beheer landschap
            2. Blz. 75 3.2.2 Projecten die relatie tussen natuur en mensen bevorderen
          3. Blz. 76 3.3 Benutten: een duurzaam samengaan van mensen met natuur
            1. Blz. 77 3.3.1 Aanpak Stikstof
            2. Blz. 78 3.3.2 Nationale parken
            3. Blz. 79 3.3.3 Stimuleren natuurinclusief denken en werken
            4. Blz. 80 3.3.4 Faunabeheer
          4. Blz. 81 3.4 Ontwikkelen: een toekomstbestendig landbouw- en voedselsysteem
            1. Blz. 82 3.4.1 Beleidsontwikkeling verduurzaming landbouw
            2. Blz. 83 3.4.2 Innovatieprogramma Agro&Food
            3. Blz. 84 3.4.3 Landbouwstructuurversterking
            4. Blz. 85 3.4.4 Milieu innovatie in de landbouw
          5. Blz. 86 3.5 Ontwikkelen: Ontwikkelopgave en Veenweideprogramma
            1. Blz. 87 3.5.1 Realisatie Natuurnetwerk Nederland
            2. Blz. 88 3.5.2 Gebiedsprogramma Veenweidegebied
            3. Blz. 89 3.5.3 Afronding natuuropgave pMJP-projecten
        4. Blz. 90 Financiën
      5. Blz. 91 Kerntaak 4: Mobiliteit
        1. Blz. 92 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 93 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 94 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 95 4.1 Slimme combinatie van systemen en netwerken
            1. Blz. 96 4.1.1 Beleidsontwikkeling mobiliteit
            2. Blz. 97 4.1.2 Regionale Mobiliteitsaanpak
            3. Blz. 98 4.1.3 Slim inzetten van systemen en netwerken
            4. Blz. 99 4.1.4 Slimmer maken van systemen en netwerken
          2. Blz. 100 4.2 Toekomstbestendig en duurzaam openbaar vervoer
            1. Blz. 101 4.2.1 Transities Openbaar Vervoer
            2. Blz. 102 4.2.2 Verduurzamen spoorlijnen
            3. Blz. 103 4.2.3 Concessie- en contractmanagement van bus en trein
            4. Blz. 104 4.2.4 Verbeteren infrastructuur openbaar vervoer
            5. Blz. 105 4.2.5 Spoor Zwolle - Kampen
            6. Blz. 106 4.2.6 Spoor Zwolle - Enschede
          3. Blz. 107 4.3 Vaker op de fiets
            1. Blz. 108 4.3.1 Stimuleren fietsgebruik
            2. Blz. 109 4.3.2 Goed en veilig fietsnetwerk
          4. Blz. 110 4.4 Robuuste, slimme en duurzame logistiek
            1. Blz. 111 4.4.1 Port of Logistics Overijssel (POLO)
            2. Blz. 112 4.4.2 Slimme logistiek (Smart Logistics)
            3. Blz. 113 4.4.3 Verduurzaming goederenvervoer Green deal Binnenvaart
            4. Blz. 114 4.4.4 Robuust goederenvervoer netwerk
          5. Blz. 115 4.5 Iedereen elke dag veilig thuis
            1. Blz. 116 4.5.1 Infrastructurele maatregelen verkeersveiligheid
            2. Blz. 117 4.5.2 Educatie en voorlichting verkeersveiligheid
          6. Blz. 118 4.6 Goede bereikbaarheid voor wegverkeer
            1. Blz. 119 4.6.1 A1
            2. Blz. 120 4.6.10 Infrastructurele maatregelen bereikbaarheid
            3. Blz. 121 4.6.2 A28
            4. Blz. 122 4.6.3 N35 – Lopende projecten
            5. Blz. 123 4.6.4 N35 – Marsroute
            6. Blz. 124 4.6.5 N50
            7. Blz. 125 4.6.6 N307
            8. Blz. 126 4.6.7 Vechtdalverbinding (N340/N377 en N48)
            9. Blz. 127 4.6.8 N348 Raalte-Ommen (1e en 2e fase)
            10. Blz. 128 4.6.9 Verkenning, planstudies en realisatie overige projecten
          7. Blz. 129 4.7 Goed functionerende provinciale infrastructuur
            1. Blz. 130 4.7.1 Beheer provinciale infrastructuur
            2. Blz. 131 4.7.2 Groot onderhoud provinciale infrastructuur
            3. Blz. 132 4.7.3 Vervangen provinciale infrastructuur
        4. Blz. 133 Financiën
      6. Blz. 134 Kerntaak 5: Regionale economie
        1. Blz. 135 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 136 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 137 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 138 5.1 Arbeidsmarkt en onderwijs in verbinding
            1. Blz. 139 5.1.1 Arbeidsmarkt en onderwijs
          2. Blz. 140 5.2 Regiodeals
            1. Blz. 141 5.2.1 Regio Deal Twente
            2. Blz. 142 5.2.2 Human Capital Agenda Regio Zwolle
            3. Blz. 143 5.2.3 Cleantech Regio
            4. Blz. 144 5.2.4 Meerjarenprogramma Leefbaar Giethoorn
          3. Blz. 145 5.3 Aantrekkelijke vestigingslocatie
            1. Blz. 146 5.3.1 Werklocaties: basis op orde
            2. Blz. 147 5.3.2 Bestaande werklocaties
            3. Blz. 148 5.3.3 Topwerklocaties
            4. Blz. 149 5.3.4 Internationaliseren
          4. Blz. 150 5.4 Vrijetijdseconomie als banenmotor
            1. Blz. 151 5.4.1 Gastvrij Overijssel
            2. Blz. 152 5.4.2 Festivals en evenementen
          5. Blz. 153 5.5 Innovatief bedrijfsleven
            1. Blz. 154 5.5.1 Basisinfrastructuur en innovatie
            2. Blz. 155 5.5.2 Bevorderen innovatie en ondernemerschap
            3. Blz. 156 5.5.3 Europese programma’s
            4. Blz. 157 5.5.4 Verstrekken risicokapitaal
        4. Blz. 158 Financiën
      7. Blz. 159 Kerntaak 6: Cultuur en sociale kwaliteit
        1. Blz. 160 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 161 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 162 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 163 6.1 Duurzaam en beleefbaar cultureel erfgoed
            1. Blz. 164 6.1.1 Archeologische vondsten: bewaren, delen en vertellen
            2. Blz. 165 6.1.2 Samen werken aan toekomstbestendig erfgoed
            3. Blz. 166 6.1.3 Het verhaal van Overijssel vertellen
          2. Blz. 167 6.2 Hoogwaardig(e) culturele infrastructuur en cultuuraanbod
            1. Blz. 168 6.2.1 Een basis voor cultureel aanbod
            2. Blz. 169 6.2.2 Cultureel aanbod vernieuwen en ontwikkelen
          3. Blz. 170 6.3 Cultuureducatie en cultuurparticipatie en kansen voor talentvolle makers
            1. Blz. 171 6.3.1 Cultuur is jong geleerd
            2. Blz. 172 6.3.2 Meedoen is de kunst
            3. Blz. 173 6.3.3 Talent heeft de toekomst
          4. Blz. 174 6.4 Toekomstbestendig Overijssels bibliothekennetwerk
            1. Blz. 175 6.4.1 Bibliotheek: een leven lang lezen en leren
          5. Blz. 176 6.5 Vitale en gezonde Overijsselaars
            1. Blz. 177 6.5.1 Overijsselaars bewegen hun Leven lang
            2. Blz. 178 6.5.2 Iedereen doet mee
            3. Blz. 179 6.5.3 Veilig jezelf kunnen zijn
          6. Blz. 180 6.6 Sterk zelforganiserend vermogen
            1. Blz. 181 6.6.1 Nieuwe diensten, voorzieningen en activiteiten
            2. Blz. 182 6.6.2 Ondersteunen inzet vrijwilligers
        4. Blz. 183 Financiën
      8. Blz. 184 Kerntaak 7: Kwaliteit openbaar bestuur
        1. Blz. 185 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 186 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 187 Beleidsdoelen
          1. Blz. 188 7.1 Goed openbaar bestuur in Overijssel
            1. Blz. 189 7.1.1 Bestuurlijke inrichting en samenwerking
            2. Blz. 190 7.1.2 Interbestuurlijk toezicht
            3. Blz. 191 7.1.3 Financieel toezicht
            4. Blz. 192 7.1.4 Archieftoezicht
            5. Blz. 193 7.1.5 Ondermijning
            6. Blz. 194 7.1.6 (Rijks)taken Commissaris van de Koning
          2. Blz. 195 7.2 Wendbaar en eigentijds openbaar bestuur
            1. Blz. 196 7.2.1 Kennisontwikkeling en -deling
            2. Blz. 197 7.2.2 Trendbureau Overijssel
            3. Blz. 198 7.2.3 Digitale overheid, datastrategie en data-analyse
            4. Blz. 199 7.2.4 Eigentijdse invulling participatie
          3. Blz. 200 7.3 Effectief eigen bestuur
            1. Blz. 201 7.3.1 Samenwerking met partners
            2. Blz. 202 7.3.2 Lobby en relatiebeheer
            3. Blz. 203 7.3.3 Communicatiebeleid
            4. Blz. 204 7.3.4 Bezwaar en beroep
            5. Blz. 205 7.3.5 Verstevigen samenspel PS-GS
        4. Blz. 206 Financiën
      9. Blz. 207 Overhead, financiering en dekkingsmiddelen
        1. Blz. 208 Financiën
    3. Blz. 209 Paragrafen
      1. Blz. 210 Provinciale heffingen
        1. Blz. 211 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 212 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 213 Provinciale heffingen
        4. Blz. 214 Toelichting opbrengsten heffingen
        5. Blz. 215 Kwijtscheldingsbeleid
        6. Blz. 216 Opcenten motorrijtuigenbelasting per provincie
        7. Blz. 217 Kostendekkenheid heffingen
      2. Blz. 218 Weerstandsvermogen
        1. Blz. 219 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 220 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 221 Benodigde weerstandscapaciteit
        4. Blz. 222 Grootste risico's weerstandscapaciteit
        5. Blz. 223 Beschikbare weerstandscapaciteit
        6. Blz. 224 Ratio weerstandsvermogen
        7. Blz. 225 Financiele kengetallen
        8. Blz. 226 Definities kengetallen
      3. Blz. 227 Kapitaalgoederen
        1. Blz. 228 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 229 Provinciale infrastructuur
        3. Blz. 230 Areaalgegevens en kwaliteitsniveau provinciale infrastructuur
        4. Blz. 231 Provinciale gebouwen
      4. Blz. 232 Financiering
        1. Blz. 233 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 234 Ontwikkeling liquiditeitspositie
        3. Blz. 235 Renteschema
        4. Blz. 236 Schatkistbankieren
        5. Blz. 237 Lenen aan decentrale overheden
        6. Blz. 238 Hybride kapitaal
        7. Blz. 239 Financiële risico's
        8. Blz. 240 Obligatieportefeuille
        9. Blz. 241 EMU saldo
      5. Blz. 242 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 243 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 244 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 245 Actualiteiten
      6. Blz. 246 Verbonden Partijen
        1. Blz. 247 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 248 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 249 Risico's
        4. Blz. 250 Lijst verbonden partijen
        5. Blz. 251 Bedrijfsvoeringsorganisatie Shared Service Centrum ONS
        6. Blz. 252 Area Development Twente (ADT / TBT)
        7. Blz. 253 Omgevingsdienst IJsselland
        8. Blz. 254 Omgevingsdienst Twente
        9. Blz. 255 Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT)
        10. Blz. 256 Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
        11. Blz. 257 CBL Vennootschap
        12. Blz. 258 Decentrale OV-Autoriteiten (DOVA)
        13. Blz. 259 CSV Amsterdam
        14. Blz. 260 Energiefonds Overijssel
        15. Blz. 261 Enexis Holding
        16. Blz. 262 Herstructureringsmaatschappij Overijssel (HMO)
        17. Blz. 263 Houdstermaatschappij Fondsen Overijssel (HFO)
        18. Blz. 264 Ontwikkelingsmaatschappij Oost NL
        19. Blz. 265 Publiek Belang Elektriciteitsproductie (PBE)
        20. Blz. 266 Vitens
        21. Blz. 267 Vordering Enexis
        22. Blz. 268 Wadinko
        23. Blz. 269 Interprovinciaal Overleg (IPO)
        24. Blz. 270 Fonds nazorg gesloten stortplaatsen (Nazorgfonds)
        25. Blz. 271 Financieel overzicht verbonden partijen
      7. Blz. 272 Grondbeleid
        1. Blz. 273 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 274 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 275 Verloopoverzicht grondbezit
    4. Blz. 276 Financiën
      1. Blz. 277 Budgettair perspectief
        1. Blz. 278 Inleiding
        2. Blz. 279 Budgettair perspectief 2020 - 2023
        3. Blz. 280 Mutaties budgettair perspectief
      2. Blz. 281 Meerjarig overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 282 Inleiding
        2. Blz. 283 Saldo baten en lasten kerntaken
        3. Blz. 284 Saldo baten en lasten overig
        4. Blz. 285 Saldo baten en lasten totaal
        5. Blz. 286 Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
        6. Blz. 287 Geraamd resultaat
        7. Blz. 288 Uitsplitsing algemene dekkingsmiddelen
      3. Blz. 289 Structurele en incidentele baten en lasten
        1. Blz. 290 Inleiding en spelregels
        2. Blz. 291 Structurele en incidentele baten en lasten
        3. Blz. 292 Structurele onttrekkingen en toevoegingen aan reserves
      4. Blz. 293 Balans
        1. Blz. 294 Inleiding
        2. Blz. 295 Overzicht balans - activa
        3. Blz. 296 Toelichtingen mutaties activa 2020
        4. Blz. 297 Overzicht balans - passiva
        5. Blz. 298 Toelichtingen mutaties passiva 2020
      5. Blz. 299 Reserves, voorzieningen en doeluitkeringen
        1. Blz. 300 Inleiding
        2. Blz. 301 Spelregels
        3. Blz. 302 Reserves
        4. Blz. 303 Voorzieningen
        5. Blz. 304 Doeluitkeringen
      6. Blz. 305 Personeelsgebonden lasten
        1. Blz. 306 Ontwikkelingen
        2. Blz. 307 Salarissen en personeelsgebonden kosten
        3. Blz. 308 Formatieontwikkeling
    5. Blz. 309 Organisatie
      1. Blz. 310 Organisatie
        1. Blz. 311 Provinciale staten
        2. Blz. 312 Gedeputeerde staten
        3. Blz. 313 Ambtelijke organisatie
    6. Blz. 314 Bijlagen
      1. Blz. 315 Bijlagen
        1. Blz. 316 Inleiding
        2. Blz. 317 Bijlage Kwaliteit van Overijssel
        3. Blz. 318 Bijlage Meerjarenuitvoeringsprogramma provinciale wegen
        4. Blz. 319 Bijlage Investeringsprojecten (water)wegen en kunstwerken
        5. Blz. 320 Financieel bijlagenboek
        6. Blz. 321 Verplichte beleidskengetallen BBV
    7. Prestaties
    8. Zoeken
    9. Publicatie bijlagen
    10. Contact
    11. PrivacyStatement
    12. Sitemap