Erwin Hoogland

Acties 2023

1. Wij bedenken met partners maatwerkoplossingen voor logistieke vragen, onder meer stadslogistiek (koppeling met het Klimaatakkoord), afvallogistiek, zorglogistiek en bouwlogistiek.
  2. Wij realiseren slimme infrastructuur en corridors door het uitvoeren van projecten als Talking Traffic en Blauwe Golf, het slim ontsluiten en toepassen van data en door innovatieve projecten aan te jagen (zoals autonoom rijden).

Inhoudelijk (indicator)

Actie 1
Via onder andere de inzet van onze logistiek makelaar adviseren wij over nieuwe logistieke concepten voor Zero Emissie Stadslogistiek (ZES) en bespreken we dit in een klankbordgroep met stakeholders en de betrokken gemeenten.  We realiseren nieuwe joint corridors (een bundeling van spoor-, weg- en/of waterinfrastructuur) en hebben modal shift van weg naar water gerealiseerd.

Actie 2
Samen met de havenbedrijven verkennen we de mogelijkheden van doorontwikkeling van digitalisering in de binnenvaart. In Almelo zijn we gestart met het project Connecting Transport Corridors om de logistieke sector prioriteit te verlenen bij iVRI's (slimme verkeerslichten).