Gert Harm ten Bolscher

Acties 2023

1.    Wij ondersteunen aanvragen in het kader van het Nationaal Groeifonds waarbij Overijsselse bedrijven, kennisinstellingen en overheden zijn betrokken.

Inhoudelijk (indicator)

In 2023 zijn vijf aanvragen ingediend en afgehandeld. De regeling is gesloten en wordt herzien in 2024.  Voor Oost-Nederland is ontwikkelingsmaatschappij OostNL partner in  zes voorstellen die in ronde drie van het Nationaal Groeifonds zijn gehonoreerd.

Bij de tweede monitor is aangegeven dat op 27 juni 2023 het statenvoorstel Effectuering financiële bijdrage aan Nationaal Groeifonds programma’s (PS23-000188) door u is behandeld. Aangezien de effectuering van de financiële bijdrage in 2023 is begonnen zullen de middelen de komende jaren nog nodig zijn. Via het Statenvoorstel  over het nationaal groeifonds dat besproken is in de PS-vergadering van mei 2024 heeft u besloten over de looptijdverlenging van het KVO-budget tot eind 2027.

Op basis van de spelregels van de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel hebben wij besloten  om het budget voor prestatie 5.2.5 in 2024 te verhogen met € 42.000 en dit bedrag te onttrekken aan de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel.