Andries Heidema
Liesbeth Grijsen

Acties 2023

1.    We leveren een vernieuwde website op die voldoet aan aangescherpte wettelijke eisen voor digitale toegankelijkheid.
2.    Wij investeren in een begrijpelijke overheid door medewerkers te scholen in het gebruik van begrijpelijke taal en actief aandacht te besteden aan laagdrempelige communicatie.
3.    Wij ondersteunen de organisatie met aangepaste communicatievormen voor intern- en extern gebruik. Daarbij werken we aan een continue doorontwikkeling van een instrumentarium dat aansluit op de behoefte van inwoners en partners in Overijssel.

Inhoudelijk (indicator)

Alle acties zijn uitgevoerd, we blijven hier ook de komende jaren in investeren.

Het budget voor communicatie is niet volledig gebruikt in 2023. De trend is dat er de afgelopen jaren minder advertenties geplaatst worden. Daarnaast is er geen fysiek huis-aan-huis blad meer en wordt er nu nog weinig geld besteed aan monitoring en ontwikkeling van de newsroom. Dit betekent dat het begrote bedrag van € 0,59 miljoen niet volledig is uitgegeven in 2023.