Tijs de Bree

Acties 2020

1. Wij voeren het saneringsonderzoek Blekerijweg, IJsselmuiden uit.
  2. Wij beheersen bestaande spoedeisende bodemsaneringen.
  3. Wij monitoren conform het programma 2020 Bureau Asbestbodem Sanering.
  4. Wij stellen het programma 2021 Bureau Asbestbodem Sanering vast.

• PS Begrotingswijziging

We hebben het saneringsonderzoek Blekerij IJsselmuiden uitgevoerd.

Conform de afspraken uit het Convenant hebben we, met uitzondering van de locatie Blekerijweg IJsselmuiden,  alle spoedeisende locaties gesaneerd, de sanering gestart of de risico’s beheerst. In 2020 zijn geen nieuwe spoedeisende locaties aangemeld.

De voortgang van het programma 2020 van het  Bureau Asbestbodem Sanering (BAS) hebben we gemonitord en besproken in een bestuurlijk overleg.

Het Programma 2021 van het BAS hebben we in een bestuurlijk overleg vastgesteld.

PS-begrotingswijziging:

Afronding Olasfa
Een deel van de afrondende werkzaamheden, zoals de aanvoer van ophoogzand om daarmee het terrein op te hogen en daarmee oplevering gereed te maken,  konden onder andere vanwege lage waterstand in de IJssel niet worden afgerond. Deze werkzaamheden en bijbehorende verplichtingen schuiven door naar 2021.

Wij stellen u voor om een bedrag van € 500.000 door te schuiven naar 2021 en te onttrekken aan de Reserve Bodemsanering en toe te voegen aan prestatie 2.2.1 (sanering en beheersing verontreinigde bodemlocaties).