1. Blz. 1 Jaarverslag 2020
    1. Blz. 2 Jaarverslag 2020
    2. Blz. 3 Kerntaken
      1. Blz. 4 Inleiding en statenvoorstel
        1. Blz. 5 Inleiding
        2. Blz. 6 Krachtige economie
        3. Blz. 7 Goede bereikbaarheid
        4. Blz. 8 Hitte, droogte en wateroverlast
        5. Blz. 9 Energietransitie
        6. Blz. 10 Aantrekkelijk wonen en ruimte
        7. Blz. 11 Vitaal landelijk gebied
        8. Blz. 12 Samenleven in Overijssel
        9. Blz. 13 Statenvoorstel
      2. Blz. 14 Kerntaak 1: Ruimtelijke ordening en waterbeheer
        1. Blz. 15 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 16 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 17 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 18 1.1 Een goede ruimtelijke ordening op en onder de grond
            1. Blz. 19 1.1.1 Vastleggen en waarborgen actueel ruimtelijk- en waterbeleid
            2. Blz. 20 1.1.2 Uitvoering van ons ruimtelijk- en waterbeleid
            3. Blz. 21 1.1.3 Ontwikkelen en uitvoeren beleid voor de ondergrond
            4. Blz. 22 1.1.4 Inzetten grondbeleidsinstrumentarium
            5. Blz. 23 1.1.5 Programma Omgevingswet
          2. Blz. 24 1.2 Schoon en voldoende (drink)water en veilig tegen overstromingen
            1. Blz. 25 1.2.1 Bevorderen waterkwaliteit
            2. Blz. 26 1.2.2 Werken aan voldoende oppervlakte- en grondwater
            3. Blz. 27 1.2.3 Werken aan voldoende schone drinkwaterbronnen nu en in de toekomst
            4. Blz. 28 1.2.4 Bescherming tegen overstromingen en wateroverlast
            5. Blz. 29 1.2.5 Vergunningverlening, toezicht en handhaving water
            6. Blz. 30 1.2.6 IJsseldelta fase 1
            7. Blz. 31 1.2.7 IJsseldelta fase 2
          3. Blz. 32 1.3 Woningbouwontwikkelingen die aansluiten bij de regionale vraag
            1. Blz. 33 1.3.1 Ontwikkelen en uitvoeren woonagenda's
            2. Blz. 34 1.3.2 Toekomstbestendig maken van de woningvoorraad
          4. Blz. 35 1.4 Ruimtelijke ontwikkelingen met meerwaarde voor de omgeving
            1. Blz. 36 1.4.1 Werken aan een klimaat adaptieve inrichting in 2050
            2. Blz. 37 1.4.2 Stimuleren van de ruimtelijke kwaliteit van bebouwd gebied
            3. Blz. 38 1.4.3 Actieplan Leefbaar Platteland
        4. Blz. 39 Financiën | Lasten
        5. Blz. 40 Financiën | Baten
        6. Blz. 41 Financiën | Saldo
        7. Blz. 42 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        8. Blz. 43 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      3. Blz. 44 Kerntaak 2: Milieu en energie
        1. Blz. 45 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 46 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 47 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 48 2.1 De kwaliteit van bodem, lucht, geluid en milieu(veiligheid) voldoet aan wettelijke eisen
            1. Blz. 49 2.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling milieu en gezondheid
            2. Blz. 50 2.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving milieu
            3. Blz. 51 2.1.3 Ondersteunen en (laten) uitvoeren van milieueffectrapportages / duurzaamheidsrapportages (plan MER)
            4. Blz. 52 2.1.4 Monitoring en evaluatie milieu en gezondheid
          2. Blz. 53 2.2 Milieuproblemen zijn gesaneerd of beheerst
            1. Blz. 54 2.2.1 Sanering en beheersing (asbest) verontreinigde bodemlocaties
            2. Blz. 55 2.2.2 Stimuleren van het verwijderen van asbestdaken
            3. Blz. 56 2.2.3 Beheer nazorgfonds
          3. Blz. 57 2.3 Een robuust en duurzaam energiesysteem
            1. Blz. 58 2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie
            2. Blz. 59 2.3.2 Financieren van projecten door Energiefonds Overijssel
            3. Blz. 60 2.3.3 Realiseren van een betrouwbaar, betaalbaar en duurzaam regionaal energienetwerk (deelneming Enexis)
          4. Blz. 61 2.4 Een duurzaam landelijk gebied
            1. Blz. 62 2.4.1 Programma Toekomstgerichte erven
        4. Blz. 63 Financiën | lasten
        5. Blz. 64 Financiën | baten
        6. Blz. 65 Financiën | saldo
        7. Blz. 66 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        8. Blz. 67 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      4. Blz. 68 Kerntaak 3: Vitaal platteland
        1. Blz. 69 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 70 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 71 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 72 3.1 Beschermen: behouden en vergroten van biodiversiteit
            1. Blz. 73 3.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling natuur en landschap
            2. Blz. 74 3.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving natuur en landschap
            3. Blz. 75 3.1.3 Opstellen en actualisatie beheerplannen Natura2000
            4. Blz. 76 3.1.4 Beheer natuurterreinen
            5. Blz. 77 3.1.5 Beheer natuurwaarden in agrarisch gebied
            6. Blz. 78 3.1.6 Projecten voor verbeteren biodiversiteit
            7. Blz. 79 3.1.7 Monitoring en evaluatie natuur en landschap
          2. Blz. 80 3.2 Beleven: een versterkte verbondenheid van mensen met natuur
            1. Blz. 81 3.2.1 Beheer landschap
            2. Blz. 82 3.2.2 Projecten die relatie tussen natuur en mensen bevorderen
          3. Blz. 83 3.3 Benutten: een duurzaam samengaan van mensen met natuur
            1. Blz. 84 3.3.1 Aanpak Stikstof
            2. Blz. 85 3.3.2 Nationale parken
            3. Blz. 86 3.3.3 Stimuleren natuurinclusief denken en werken
            4. Blz. 87 3.3.4 Faunabeheer
          4. Blz. 88 3.4 Ontwikkelen: een toekomstbestendig landbouw- en voedselsysteem
            1. Blz. 89 3.4.1 Beleidsontwikkeling verduurzaming landbouw
            2. Blz. 90 3.4.2 Innovatieprogramma Agro&Food
            3. Blz. 91 3.4.3 Landbouwstructuurversterking
            4. Blz. 92 3.4.4 Milieu innovatie in de landbouw
          5. Blz. 93 3.5 Ontwikkelen: Ontwikkelopgave en Veenweideprogramma
            1. Blz. 94 3.5.1 Realisatie Natuurnetwerk Nederland
            2. Blz. 95 3.5.2 Gebiedsprogramma Veenweidegebied
            3. Blz. 96 3.5.3 Afronding natuuropgave pMJP-projecten
            4. Blz. 97 3.5.4 Gebiedsgerichte aanpak Stikstof
        4. Blz. 98 Financiën | lasten
        5. Blz. 99 Financiën | baten
        6. Blz. 100 Financiën | saldo
        7. Blz. 101 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        8. Blz. 102 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      5. Blz. 103 Kerntaak 4: Mobiliteit
        1. Blz. 104 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 105 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 106 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 107 4.1 Slimme combinatie van systemen en netwerken
            1. Blz. 108 4.1.1 Beleidsontwikkeling mobiliteit
            2. Blz. 109 4.1.2 Regionale Mobiliteitsaanpak
            3. Blz. 110 4.1.3 Slim inzetten van duurzame systemen en netwerken
            4. Blz. 111 4.1.4 Slimmer maken van systemen en netwerken
          2. Blz. 112 4.2 Toekomstbestendig en duurzaam openbaar vervoer
            1. Blz. 113 4.2.1 Transities Openbaar Vervoer
            2. Blz. 114 4.2.2 Verduurzamen spoorlijnen
            3. Blz. 115 4.2.3 Concessie- en contractmanagement van bus en trein
            4. Blz. 116 4.2.4 Verbeteren infrastructuur openbaar vervoer
            5. Blz. 117 4.2.5 Spoor Zwolle - Kampen
            6. Blz. 118 4.2.6 Spoor Zwolle - Enschede
          3. Blz. 119 4.3 Vaker op de fiets
            1. Blz. 120 4.3.1 Stimuleren fietsgebruik
            2. Blz. 121 4.3.2 Goed en veilig fietsnetwerk
          4. Blz. 122 4.4 Robuuste, slimme en duurzame logistiek
            1. Blz. 123 4.4.1 Port of Logistics Overijssel(POLO)
            2. Blz. 124 4.4.2 Slimme logistiek (Smart Logistics)
            3. Blz. 125 4.4.3 Verduurzaming goederenvervoer Binnenvaart
            4. Blz. 126 4.4.4 Robuust goederenvervoer netwerk
          5. Blz. 127 4.5 Iedereen elke dag veilig thuis
            1. Blz. 128 4.5.1 Infrastructurele maatregelen verkeersveiligheid
            2. Blz. 129 4.5.2 Educatie en voorlichting verkeersveiligheid
          6. Blz. 130 4.6 Goede bereikbaarheid voor wegverkeer
            1. Blz. 131 4.6.1 A1
            2. Blz. 132 4.6.10 Infrastructurele maatregelen bereikbaarheid
            3. Blz. 133 4.6.2 A28
            4. Blz. 134 4.6.3 N35 – Lopende projecten
            5. Blz. 135 4.6.4 N35 – Marsroute
            6. Blz. 136 4.6.5 N50
            7. Blz. 137 4.6.6 N307
            8. Blz. 138 4.6.7 Vechtdalverbinding (N340/N377 en N48)
            9. Blz. 139 4.6.8 N348 Raalte-Ommen (1e en 2e fase)
            10. Blz. 140 4.6.9 Verkenning, planstudies en realisatie overige projecten
          7. Blz. 141 4.7 Goed functionerende provinciale infrastructuur
            1. Blz. 142 4.7.1 Beheer provinciale infrastructuur
            2. Blz. 143 4.7.2 Groot onderhoud provinciale infrastructuur
            3. Blz. 144 4.7.3 Vervangen provinciale infrastructuur
        4. Blz. 145 Financiën | lasten
        5. Blz. 146 Financiën | baten
        6. Blz. 147 Financiën | saldo
        7. Blz. 148 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        8. Blz. 149 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      6. Blz. 150 Kerntaak 5: Regionale economie
        1. Blz. 151 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 152 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 153 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 154 5.1 Arbeidsmarkt en onderwijs in verbinding
            1. Blz. 155 5.1.1 Arbeidsmarkt en onderwijs
          2. Blz. 156 5.2 Regiodeals
            1. Blz. 157 5.2.1 Regio Deal Twente
            2. Blz. 158 5.2.2 Regio Deal Zwolle
            3. Blz. 159 5.2.3 Cleantech Regio
            4. Blz. 160 5.2.4 Meerjarenprogramma Leefbaar Giethoorn
          3. Blz. 161 5.3 Aantrekkelijke vestigingslocatie
            1. Blz. 162 5.3.1 Werklocaties: basis op orde
            2. Blz. 163 5.3.2 Werklocaties provinciale participaties
            3. Blz. 164 5.3.3 Topwerklocaties
            4. Blz. 165 5.3.4 Internationaliseren
          4. Blz. 166 5.4 Vrijetijdseconomie als banenmotor
            1. Blz. 167 5.4.1 Gastvrij Overijssel
            2. Blz. 168 5.4.2 Festivals en evenementen
          5. Blz. 169 5.5 Innovatief bedrijfsleven
            1. Blz. 170 5.5.1 Basisinfrastructuur en innovatie
            2. Blz. 171 5.5.2 Bevorderen innovatie en ondernemerschap
            3. Blz. 172 5.5.3 Europese programma’s
            4. Blz. 173 5.5.4 Verstrekken risicokapitaal
            5. Blz. 174 5.5.5 Circulaire economie
        4. Blz. 175 Financiën | lasten
        5. Blz. 176 Financiën | baten
        6. Blz. 177 Financiën | saldo
        7. Blz. 178 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        8. Blz. 179 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      7. Blz. 180 Kerntaak 6: Cultuur en sociale kwaliteit
        1. Blz. 181 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 182 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 183 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 184 6.1 Duurzaam en beleefbaar cultureel erfgoed
            1. Blz. 185 6.1.1 Archeologische vondsten: bewaren, delen vertellen
            2. Blz. 186 6.1.2 Samen werken aan toekomstbestendig erfgoed
            3. Blz. 187 6.1.3 Het verhaal van Overijssel vertellen
          2. Blz. 188 6.2 Hoogwaardig(e) culturele infrastructuur en cultuuraanbod
            1. Blz. 189 6.2.1 Een basis voor cultureel aanbod
            2. Blz. 190 6.2.2 Cultureel aanbod vernieuwen en ontwikkelen
          3. Blz. 191 6.3 Cultuureducatie en cultuurparticipatie en kansen voor talentvolle makers
            1. Blz. 192 6.3.1 Cultuur is jong geleerd
            2. Blz. 193 6.3.2 Meedoen is de kunst
            3. Blz. 194 6.3.3 Talent heeft de toekomst
          4. Blz. 195 6.4 Toekomstbestendig Overijssels bibliothekennetwerk
            1. Blz. 196 6.4.1 Bibliotheek: een leven lang lezen en leren
          5. Blz. 197 6.5 Vitale en gezonde Overijsselaars
            1. Blz. 198 6.5.1 Overijsselaars bewegen hun leven lang
            2. Blz. 199 6.5.2 Iedereen doet mee
            3. Blz. 200 6.5.3 Veilig jezelf kunnen zijn
          6. Blz. 201 6.6 Sterk zelforganiserend vermogen
            1. Blz. 202 6.6.1 Nieuwe diensten, voorzieningen en activiteiten
            2. Blz. 203 6.6.2 Ondersteunen inzet vrijwilligers
        4. Blz. 204 Financiën | lasten
        5. Blz. 205 Financiën | baten
        6. Blz. 206 Financiën | saldo
        7. Blz. 207 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        8. Blz. 208 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      8. Blz. 209 Kerntaak 7: Kwaliteit openbaar bestuur
        1. Blz. 210 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 211 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 212 Beleidsdoelen
          1. Blz. 213 7.1 Goed openbaar bestuur in Overijssel
            1. Blz. 214 7.1.1 Bestuurlijke inrichting en samenwerking
            2. Blz. 215 7.1.2 Interbestuurlijk toezicht
            3. Blz. 216 7.1.3 Financieel toezicht
            4. Blz. 217 7.1.4 Archieftoezicht
            5. Blz. 218 7.1.5 Ondermijning
            6. Blz. 219 7.1.6 (Rijks)taken Commissaris van de Koning
          2. Blz. 220 7.2 Wendbaar en eigentijds openbaar bestuur
            1. Blz. 221 7.2.1 Kennisontwikkeling en -deling
            2. Blz. 222 7.2.2 Trendbureau Overijssel
            3. Blz. 223 7.2.3 Digitale overheid, datastrategie en data-analyse
            4. Blz. 224 7.2.4 Eigentijdse invulling participatie
          3. Blz. 225 7.3 Effectief eigen bestuur
            1. Blz. 226 7.3.1 Samenwerking met partners
            2. Blz. 227 7.3.2 Lobby en relatiebeheer
            3. Blz. 228 7.3.3 Communicatiebeleid
            4. Blz. 229 7.3.4 Bezwaar en beroep
            5. Blz. 230 7.3.5 Verstevigen samenspel PS-GS
        4. Blz. 231 Financiën | lasten
        5. Blz. 232 Financiën | baten
        6. Blz. 233 Financiën | saldo
        7. Blz. 234 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        8. Blz. 235 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      9. Blz. 236 Overhead, financiering en dekkingsmiddelen
        1. Blz. 237 Overhead
        2. Blz. 238 Financiering
        3. Blz. 239 Algemene dekkingsmiddelen
        4. Blz. 240 Overhead, financiering en dekkingsmiddelen | Lasten
        5. Blz. 241 Overhead, financiering en dekkingsmiddelen | Baten
        6. Blz. 242 Overhead, financiering en dekkingsmiddelen | saldo
        7. Blz. 243 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        8. Blz. 244 Doorgevoerde begrotingswijzigingen overhead
    3. Blz. 245 Paragrafen
      1. Blz. 246 Provinciale heffingen
        1. Blz. 247 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 248 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 249 Provinciale heffingen
        4. Blz. 250 Leges, precario en overige heffingen
        5. Blz. 251 Toelichting leges, precario en overige heffingen
        6. Blz. 252 Kwijtscheldingsbeleid
        7. Blz. 253 Opcenten Motorrijtuigenbelasting
        8. Blz. 254 Opcenten motorrijtuigenbelasting per provincie
        9. Blz. 255 Kostendekkenheid heffingen
      2. Blz. 256 Weerstandsvermogen
        1. Blz. 257 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 258 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 259 Benodigde weerstandscapaciteit
        4. Blz. 260 Grootste risico's weerstandscapaciteit
        5. Blz. 261 Beschikbare weerstandscapaciteit
        6. Blz. 262 Ratio weerstandsvermogen
        7. Blz. 263 Financiele kengetallen
        8. Blz. 264 Definities kengetallen
      3. Blz. 265 Kapitaalgoederen
        1. Blz. 266 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 267 Provinciale infrastructuur
        3. Blz. 268 Areaalgegevens en kwaliteitsniveau provinciale infrastructuur
        4. Blz. 269 Provinciale gebouwen
        5. Blz. 270 Duurzaam Openbaar Vervoer
      4. Blz. 271 Financiering
        1. Blz. 272 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 273 Liquiditeitspositie
        3. Blz. 274 Obligatieportefeuille
        4. Blz. 275 Renteschema en renteresultaat
        5. Blz. 276 Schatkistbankieren
        6. Blz. 277 Lenen aan decentrale overheden
        7. Blz. 278 Hybride kapitaal
        8. Blz. 279 Financiële risico's
        9. Blz. 280 EMU saldo
      5. Blz. 281 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 282 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 283 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 284 Actualiteiten
      6. Blz. 285 Verbonden partijen
        1. Blz. 286 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 287 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 288 Risico's
        4. Blz. 289 Verbonden Partijen
          1. Blz. 290 Gemeenschappelijke regelingen
            1. Blz. 291 Bedrijfsvoeringsorganisatie Shared Service Centrum ONS (SSC ONS) (Zwolle)
            2. Blz. 292 Openbaar lichaam Omgevingsdienst IJsselland (OD-IJ) (Zwolle)
            3. Blz. 293 Openbaar lichaam Omgevingsdienst Twente (ODT) (Almelo)
            4. Blz. 294 Openbaar lichaam Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT) (Almelo)
            5. Blz. 295 Openbaar lichaam Technology Base (voorheen Area Development Twente (ADT) (Enschede)
          2. Blz. 296 Overige verbonden partijen
            1. Blz. 297 Fonds nazorg gesloten stortplaatsen Overijssel (Nazorgfonds) (Zwolle)
          3. Blz. 298 Stichtingen en verenigingen
            1. Blz. 299 Interprovinciaal Overleg (IPO) (’s-Gravenhage)
          4. Blz. 300 Vennootschappen en coöperaties
            1. Blz. 301 BNG Bank N.V. (’s-Gravenhage)
            2. Blz. 302 CBL Vennootschap B.V. (’s-Hertogenbosch)
            3. Blz. 303 Coöperatie Samenwerkingsverband DOVA U.A. (Utrecht)
            4. Blz. 304 CSV Amsterdam B.V. (’s-Hertogenbosch)
            5. Blz. 305 Energiefonds Overijssel B.V. (Zwolle)
            6. Blz. 306 Enexis Holding N.V. (’s-Hertogenbosch)
            7. Blz. 307 Herstructureringsmaatschappij Overijssel N.V. (Zwolle)
            8. Blz. 308 Houdstermaatschappij Fondsen Overijssel B.V. (Zwolle)
            9. Blz. 309 Ontwikkelingsmaatschappij Oost NL (Apeldoorn)
            10. Blz. 310 Publiek Belang Elektriciteitsproductie B.V. (’s-Hertogenbosch)
            11. Blz. 311 Verkoop Vennootschap B.V. ('s-Hertogenbosch)
            12. Blz. 312 Vitens N.V. (Zwolle)
            13. Blz. 313 Vordering op Enexis B.V. (’s-Hertogenbosch)
            14. Blz. 314 Wadinko N.V. (Zwolle)
        5. Blz. 315 Financieel overzicht verbonden partijen
        6. Blz. 316 Vervolg financieel overzicht verbonden partijen 2
        7. Blz. 317 Vervolg financieel overzicht verbonden partijen 3
        8. Blz. 318 Vervolg financieel overzicht verbonden partijen 4
      7. Blz. 319 Grondbeleid
        1. Blz. 320 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 321 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 322 Verloopoverzicht grondbezit
        4. Blz. 323 Algemene reserve Grondzaken
        5. Blz. 324 Meerjaren Investeringsprognose Grondbeleid 2020
    4. Blz. 325 Jaarrekening
      1. Blz. 326 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 327 Inleiding
        2. Blz. 328 Saldo baten en lasten kerntaken
        3. Blz. 329 Analyse begrotingsrechtmatigheid
        4. Blz. 330 Saldo baten en lasten overig
        5. Blz. 331 Uitsplitsing algemene dekkingsmiddelen
        6. Blz. 332 Toelichting algemene dekkingsmiddelen
        7. Blz. 333 Toevoegingen en onttrekkingen reserves per kerntaak
        8. Blz. 334 Resultaat
      2. Blz. 335 Analyse van het resultaat over 2020
        1. Blz. 336 Resultaatoverzicht
        2. Blz. 337 Analyse van het resultaat
        3. Blz. 338 Specificatie van het resultaat
        4. Blz. 339 Verklaring lagere besteding budgetten gedekt uit reserves
        5. Blz. 340 Voordelen op structurele begrotingsposten
        6. Blz. 341 Besteding resultaatbestemming 2019
        7. Blz. 342 Resultaatbestemmingen en begrotingswijzigingen
        8. Blz. 343 Overzicht saldo van baten en lasten 2014-2020
      3. Blz. 344 Structurele en incidentele baten en lasten
        1. Blz. 345 Inleiding en spelregels
        2. Blz. 346 Structurele en incidentele lasten
        3. Blz. 347 Structurele en incidentele baten
        4. Blz. 348 Structureel - incidenteel saldo
        5. Blz. 349 Structurele toevoegingen aan reserves
        6. Blz. 350 Structurele onttrekkingen aan reserves
      4. Blz. 351 Balans
        1. Blz. 352 Inleiding
        2. Blz. 353 Balans
        3. Blz. 354 Toelichting op de balans
        4. Blz. 355 Immateriële vaste activa
        5. Blz. 356 Toelichting immateriële vaste activa
        6. Blz. 357 Materiële vaste activa
        7. Blz. 358 Toelichting materiële vaste activa
        8. Blz. 359 Investeringskredieten voor activa
        9. Blz. 360 Toelichting investeringskredieten voor activa
        10. Blz. 361 Financiële vaste activa
        11. Blz. 362 Toelichting financiële vaste activa
        12. Blz. 363 Voorraden
        13. Blz. 364 Toelichting voorraden
        14. Blz. 365 Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
        15. Blz. 366 Toelichting uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
        16. Blz. 367 Liquide middelen (kas- en banksaldi)
        17. Blz. 368 Toelichting liquide middelen
        18. Blz. 369 Overlopende activa
        19. Blz. 370 Toelichting overlopende activa
        20. Blz. 371 Recht op verliescompensatie conform Wet VpB
        21. Blz. 372 Eigen vermogen
        22. Blz. 373 Reserves
        23. Blz. 374 Voorzieningen
        24. Blz. 375 Voorzieningen
        25. Blz. 376 Vaste schulden met een rentetypische looptijd van 1 jaar of langer
        26. Blz. 377 Toelichting vaste schulden > 1 jaar
        27. Blz. 378 Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
        28. Blz. 379 Toelichting netto-vlottende schulden < 1jaar
        29. Blz. 380 Overlopende passiva
        30. Blz. 381 Toelichting overlopende passiva
        31. Blz. 382 Doeluitkeringen
        32. Blz. 383 Doeluitkeringen
        33. Blz. 384 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
        34. Blz. 385 I: Verstrekte borg- en garantstellingen
        35. Blz. 386 Toelichting borg- en garantstellingen
        36. Blz. 387 Borgstellingen
        37. Blz. 388 Toelichting borgstellingen
        38. Blz. 389 Garantstellingen
        39. Blz. 390 Toelichting garantstellingen
        40. Blz. 391 II: Meerjarige financiële verplichtingen voortvloeiend uit langlopende overeenkomsten
        41. Blz. 392 Subsidieverplichtingen
        42. Blz. 393 Toelichting subsidieverplichtingen
        43. Blz. 394 Overige niet in de balans opgenomen verplichtingen
        44. Blz. 395 Landinrichting
        45. Blz. 396 III: Garanties ten behoeve van bestuurders en commissarissen
      5. Blz. 397 Personeelsgebonden lasten
        1. Blz. 398 Ontwikkelingen
        2. Blz. 399 Salarissen en personeelsgebonden kosten
        3. Blz. 400 Bestuur en voormalig personeel
        4. Blz. 401 Inhuur personeel
        5. Blz. 402 Formatieontwikkeling
        6. Blz. 403 WNT-norm
    5. Blz. 404 Organisatie
      1. Blz. 405 Organisatie
        1. Blz. 406 Provinciale staten
        2. Blz. 407 Gedeputeerde staten
        3. Blz. 408 Ambtelijke organisatie
    6. Blz. 409 Controleverklaring
      1. Blz. 410 Controleverklaring accountant
        1. Blz. 411 Controleverklaring
    7. Blz. 412 Bijlagen
      1. Blz. 413 Bijlagen
        1. Blz. 414 Inleiding
        2. Blz. 415 Verplichte beleidskengetallen BBV
        3. Blz. 416 Financieel technisch Bijlagenboek
        4. Blz. 417 Bijlage Kwaliteit van Overijssel
        5. Blz. 418 Bijlage Investeringsprojecten (water)wegen en kunstwerken
        6. Blz. 419 Bijlage Meerjaren Investeringsprognose Grondbeleid 2020
        7. Blz. 420 SiSa 2020
        8. Blz. 421 Jaarverslag 2020 Vergunning, Toezicht en Handhaving
        9. Blz. 422 Jaarverslag 2020 Energiefonds Overijssel
        10. Blz. 423 Jaarverslag 2020 Ontwikkelopgave Natura 2000
    8. Prestaties
    9. Zoeken
    10. Publicatie bijlagen
    11. Contact
    12. PrivacyStatement
    13. Sitemap