Bert Boerman

Acties 2020

1. Wij geven onder regie van POLO, samen met de logistieke stakeholders, uitvoering aan het meerjarenprogramma Goederenvervoer en logistiek.
  2. Wij ondersteunen de POLO (secretariaat, aanjager kernteam en werktafels) en de logistieke netwerkorganisaties bij cluster- en netwerkactiviteiten.
  3. Wij stellen een investeringsvoorstel op voor de resterende impuls uit het Coalitieakkoord van € 1,8 miljoen voor schoon goederenvervoer en logistiek.

1. Met onze partners in POLO hebben we uitvoering gegeven aan het Meerjarenprogramma Goederenvervoer en Logistiek. Zo zijn er gezamenlijk met onze partners werkprogramma's geformuleerd op bijvoorbeeld de thema's vrachtwagenparkeren en Zero Emissie stadslogistiek. De samenwerking tussen alle betrokken partijen wordt als buitengewoon prettig ervaren. Met de leden van de stuurgroep wordt de inhoudelijke discussie gevoerd over de thema's en de koers bepaald. Via het kernteam POLO worden ontwikkelingen gedeeld en nieuwe initiatieven in gang gezet.

2. Overijsselse regio’s profileren zich gezamenlijk naar buiten. Ook in 2020 is, ondanks corona, de samenwerking in het POLO netwerk voortgezet en verstevigd. Ook zijn er samen met onze partners webinars georganiseerd. Naast de al bestaande structuur zijn er nieuwe samenwerkingen ontstaan op bijvoorbeeld de thema's innovatie en lobby.

3. Uw Staten hebben in haar vergadering van 23 september 2020 ingestemd met het investeringsvoorstel Goederenvervoer en Logistiek.

GS-begrotingswijziging:
Binnen beleidsdoel 4.4 is op prestatie 4.4.1 Port of Logistics Overijssel(POLO) aan lasten € 0,4 miljoen beschikbaar gesteld. Hierop heeft een overschrijding plaatsgevonden van € 33.000 die kan worden gedekt door een aanvullende onttrekking aan de Reserve uitvoeling Kwaliteit van Overijssel. Deze aanvullende onttrekking wordt gecompenseerd met een verlaging van de lasten van prestatie 4.4.1 in 2021.

Op basis van de spelregels van de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel hebben wij besloten om een bedrag van € 33.000 extra te onttrekken aan de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel ter dekking van de hogere lasten van prestatie 4.4.1 van de begroting 2020 onder gelijktijdige verlaging van de lasten van prestatie 4.4.1 in de jaarschijf 2021.