Eddy van Hijum

Acties 2020

1. We ondersteunen beeldbepalende, bijzondere kleinere én incidentele, onvoorziene cultuur- en sportevenementen in Overijssel.

De coronacrises had een forse impact op de evenementenbranche. Veel evenementen zijn afgelast. Wij  besloten om de beschikbaar gestelde financiële bijdrage in de vorm van subsidie en sponsering ook bij afgelaste evenementen uit te betalen. De voorgenomen monitoring publieksbeleving bij de beeldbepalende evenementen kon door de vele afgelastingen niet plaatvinden. Wij ontvingen vanwege de coronacrises geen aanvragen voor subsidiering van incidentele cultuur- of sportevenementen.

GS-begrotingswijzigingen:

Vanwege het niet kunnen toekennen van middelen aan incidentele cultuur- of sportevenementen en het uitstellen  van de voorgenomen monitoring "publieksbeleving bij de beeldbepalende evenementen",  zijn niet alle middelen in 2020 beschikt. Naar verwachting zullen deze middelen in 2021  alsnog worden toegekend aan de daarvoor bestemde doelen.

Op basis van de spelregels van de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel hebben wij besloten om een bedrag van € 0,2 miljoen te onttrekken aan de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel en toe te voegen aan de jaarschijf 2021 van prestatie 5.4.2 van de begroting 2021.