Roy de Witte

Acties 2020

1. Wij maken met de regeling Versterking Productieaanbod, waarin ruimte is voor onder andere (regionale) theaterproducties, ten minste vier producties mogelijk.
  2. Wij bewaken de uitvoering van de afspraken die wij met zeven culturele instellingen op grond van onze regeling Cultureel aanbod en talentontwikkeling 2019-2020 (zie ook prestatie 6.3.3) hebben gemaakt over de versterking van hun artistieke en zakelijke kwaliteit.
  3. Wij bewaken de uitvoering van de prestatieafspraken die wij voor 2019 met het OKTO (vereniging van 20 kleine en middelgrote theaters in Overijssel) hebben gemaakt over hun samenwerking en over de programmering van kwetsbaar aanbod en maken nieuwe afspraken voor het theaterseizoen 2020-2021.
  4. Wij bewaken de uitvoering van de prestatieafspraken die wij met het Filmkenniscentrum hebben gemaakt over netwerkvorming en kennisdeling tussen de Overijsselse filmprogrammeurs.
  5. Wij bewaken de uitvoering van de afspraken die wij met Stichting 4Oost hebben gemaakt over het beheer van het Programmeringsfonds.

1. Met de regeling Versterking Productieaanbod hebben wij 13 producties mogelijk gemaakt, zoals de voorstelling ‘Razzia’ ter gelegenheid van 75 jaar vrijheid en de dansvoorstelling ‘Papadag’. Een deel van de voorstellingen is als gevolg van de Coronacrisis doorgeschoven naar 2021.

2. De afspraken met de zeven instellingen zijn gerealiseerd. De instellingen zijn gegroeid in hun zakelijke en artistieke kwaliteit. De versterking van de landelijke positie van twee van deze instellingen, Kunstenlab en Britten, heeft geleid tot een meerjarige subsidie van respectievelijk het Mondriaanfonds en het Fonds voor Cultuurparticipatie voor de periode 2021-2024.

3. De afspraken met de zeven instellingen zijn gerealiseerd. De instellingen zijn gegroeid in hun zakelijke en artistieke kwaliteit. De versterking van de landelijke positie van twee van deze instellingen, Kunstenlab en Britten, heeft geleid tot een meerjarige subsidie van respectievelijk het Mondriaanfonds en het Fonds voor Cultuurparticipatie voor de periode 2021-2024 (zie ook 6.3.3).

4.  De prestatieafspraken met Filmkenniscentrum zijn uitgevoerd. Door de Coronacrisis was de vraagbaakfunctie van het Filmkenniscentrum voor de filmvertoners in Overijssel groter dan ooit.

5. De afspraken met Stichting 4 Oost over het beheer van het Programmeringsfonds zijn gerealiseerd, met uitzondering van die over de zogeheten TOP-Oostproducties. Stichting 4Oost geeft aan dat zich hiervoor geen geschikte projecten aandienden . Een alternatieve inzet van de hierdoor resterende middelen stemt Stichting 4Oost met ons af.

Wijziging verwerkt in Kerntaak 20 (Algemene dekkingsmiddelen):

Restant kwaliteit van Overijssel
In verband met de dekking van de personeelskosten van komende jaren stellen wij u voor om de middelen van het oude programma, die na dit jaar zou aflopen, beschikbaar te houden voor de dekking van de personeelskosten in de jaren 2021 t/m 2024. In de Ukvo bij deze prestatie resteert een bedrag van € 12.000.

Wij stellen u voor om een bedrag van € 12.000 middels een begrotingswijziging toe te voegen aan de Reserve Uitvoering kwaliteit van Overijssel behorende bij prestatie 6.3.2 en beschikbaar te houden voor de jaren 2021 t/m 2024. Deze wijziging wordt verwerkt bij Kerntaak 20.