Acties 2020

1. Wij herijken de huidige subsidieregeling ‘impuls aan sociale acceptatie en veiligheid’. Met de subsidieregeling ondersteunen we activiteiten die bijdragen aan sociale veiligheid en vergroting van de individuele ruimte om jezelf te kunnen zijn.
  2. Wij zijn zichtbaar als regenboogprovincie en hijsen als onderdeel daarvan de regenboogvlag op ‘Coming Out Day’.
  3. Wij leveren een actieve bijdrage in het netwerk van regenbooggemeenten en -provincies.
  4. Wij agenderen LHBTI emancipatie bij gemeenten in Overijssel. Dit doen we onder meer door het onderwerp bespreekbaar te maken, initiatieven aan elkaar te verbinden en kennis te delen.

In 2020 hebben we onze aandacht aan de sociale acceptatie en veiligheid van LHBTI+ers in Overijssel voortgezet.  Als gevolg van de Coronacrisis zijn er met name de eerste helft van het jaar minder activiteiten georganiseerd dan ingeschat en is de subsidieregeling 'Impuls aan sociale acceptatie en veiligheid' minder benut dan verwacht.  Wij hebben onze zichtbaarheid als regenboog provincie getoond door berichtgeving op social media en door de regenboogvlag te hijsen op dagen als de Coming Out Day en de internationale-  en deTransgedenkdag. Daarnaast hebben we ingezet op het onderhouden, verstevigen en vergroten van  onze netwerken en hebben we bijgedragen aan het organiseren van het (digitale)Regenboogfestival in Zwolle.

Resultaat 2020
Vanwege het niet door kunnen laten gaan van evenementen zijn alle middelen in 2020 niet benut. Op een begroot bedrag van € 0,1 miljoen is circa € 22.000 overgebleven.