Bert Boerman

Acties 2021

1. Wij voeren meerjarig samen met onze partners innovatieve slimme mobiliteitsprojecten uit, waaronder: slimme verkeerslichten, open data (ten behoeve van Talking Traffic), innovaties rond fiets (zoals B-ITS) en innovatieve mobiliteitsdiensten (MaaS = Mobility as a Service).

Sinds 2018 is provincie Overijssel partner in het innovatieve partnerschip Talking Traffic,  een samenwerkingsverband tussen overheden en marktpartijen. Samen met een aantal inliggende gemeenten, hebben wij in 2021 ingezet op het (verder) uitrollen van slimme verkeerslichten, de zogenaamde iVRI's. Deze zijn mede mogelijk gemaakt door cofinanciering vanuit het Uitvoeringsprogramma (UVP) 2021 en het Rijk. Ook in 2022 geven we hier een vervolg aan.

De innovatieve mobiliteitsdienst MaaS (Mobility as a Service) Twente is op 16 juni 2021 is, als één van de zeven landelijke pilots, operationeel geworden. Door middel van de 'Goan'-App is het mogelijk een reis te plannen, boeken en te betalen. Inmiddels zijn de OV-bedrijven, Regiotaxi en een aantal aanbieders van deelfietsen, -scooters en -auto's aangesloten.