Bert Boerman

Acties 2021

1. Wij geven onder regie van Port of Logistics Overijssel (POLO), samen met de logistieke stakeholders, uitvoering aan het meerjarenprogramma Goederenvervoer en logistiek.
  2. Wij ondersteunen de POLO (secretariaat, aanjager kernteam en werktafels) en de logistieke netwerkorganisaties bij cluster- en netwerkactiviteiten.
  3. Wij geven via de thema's ruimte en bereikbaarheid, onderwijs en arbeidsmarkt, profilering en acquisitie en innovatie uitvoering aan het meerjarenprogramma.

1. Via Stuurgroep en kernteam POLO hebben we actief uitvoering gegeven aan het Meerjarenprogramma Goederenvervoer en Logistiek. Het belang en de kracht van de samenwerking is bevestigd in een gezamenlijke heisessie.
  2. Met ondersteuning van het provinciale POLO team zijn er diverse Webinars en events georganiseerd. Dit doen we samen met onze partners. Ook is de campagne STAP IN gelanceerd voor Zero Emissie Stads (ZES) logistiek en combineer weg, water & spoor in Overijssel.
  3. Via ontwikkelde programma's geven we samen met onze stakeholders uitvoering aan onze ambitie. Dit doen we voor vrachtwagenparkeren, binnenvaart, GO-RAL en ZES.  Er zijn 3 nieuwe subsidieregelingen voor stimulering van efficiënte en duurzame logistiek opengesteld. Om onze zichtbaarheid te vergroten hebben we samen met de regionale Ports en Oost NL  een profileringsplan opgesteld om onze gezamenlijke lobby te intensiveren.

Binnen beleidsdoel 4.4 is op prestatie 4.4.1 Port of Logistics Overijssel(POLO) van de geraamde lasten van € 0,8 miljoen is ruim € 0,5 miljoen besteed in 2021. Afgerond € 0,3 miljoen is niet tot besteding gekomen hetgeen voornamelijk veroorzaakt wordt doordat er minder aanvragen zijn geweest voor de beschikbare subsidiegelden. De subsidieregeling loopt door in 2022 en daarvoor dienen de resterende middelen beschikbaar te blijven. Wij schuiven deze door naar de jaarschijf 2022 van de begroting 2022.

GS begrotingswijziging
Op basis van de spelregels van de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel hebben wij besloten om een bedrag van € 0,3 miljoen te onttrekken aan de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel en toe te voegen aan de jaarschijf 2022 van prestatie 4.4.1 Port of Logistics Overijssel(POLO) van de begroting 2022.