Bert Boerman

Acties 2021

1. Wij voeren in 2021 het gebiedsgericht MIRT-onderzoek ‘Bereikbaarheid in samenhang met verstedelijking Zwolle en omgeving’ verder uit, samen met Rijk en regio Zwolle.
2. Wij starten met het uitvoeren van de gemaakte bestuurlijke afspraken tussen Rijk en regio, naar aanleiding van het MIRT-onderzoek A28, over:
- een gezamenlijke werkgeversaanpak langs de A28 van de provincies Drenthe, Gelderland en Overijssel
- de uitvoering van een maatregelenpakket verkeersveiligheid infra (met bereikbaarheidseffecten)

In 2021 is gestart met het MIRT onderzoek Zwolle en omgeving, samen met de verstedelijkingsstrategie Regio Zwolle. Rapportage is gereed september 2022 op tijd om afspraken te maken met het Rijk in BO MIRT november 2022. Werkgeversaanpak in de drie provincies is voorbereid en opgestart. Rijkswaterstaat is in 2021 begonnen met de voorbereiding van de studies nodig voor uitvoering van het infrapakket van € 300 miljoen. In verband met capaciteitsproblemen bij Rijkswaterstaat is de uitvoering van de maatregelen vertraagd met minimaal een half jaar.