Roy de Witte

Acties 2021

1. Wij voeren het statenvoorstel 'Op naar een vitale, inclusieve samenleving!' uit.
  2. Wij maken met onze subsidieregeling 'Zelfstandig leven en gezond bewegen' ten minste 25 projecten mogelijk.
  3. Wij maken met de subsidieregeling 'Sociale hypotheek' ten minste 20 projecten mogelijk.
  4. Wij faciliteren een werkatelier voor het vergroten van expertise van maatschappelijke voorzieningen, waaronder Kulturhusen en multifunctionele sportvoorzieningen.

1. In 2021 hebben we gewerkt aan het Statenvoorstel ‘Op naar een vitale, inclusieve samenleving!’ en hier op verschillende manieren uitvoering aan gegeven zoals bij onderstaande prestaties is beschreven.

2. Met onze subsidieregeling 'Zelfstandig leven en gezond bewegen' zijn 30 projecten mogelijk gemaakt.

3. Met de subsidieregeling 'Sociale Hypotheek' hebben we 25 projecten gerealiseerd.

4. In 2021 is met provinciale subsidie het KennisAtelier Maatschappelijk Vastgoed opgezet. Vanuit het Atelier wordt kennis gedeeld over exploitatie en programmering voor maatschappelijke voorzieningen (Kulturhus, Dorpshuis, Mfa's).

Voor de in behandeling zijnde subsidieaanvragen uit 2021 leggen wij u een gebundelde resultaatbestemmingsvoorstel voor bij dit jaarverslag. De subsidieregeling UBS 10.2 “Zelfstandig wonen en gezond bewegen” en UBS 10.6 “Sociale hypotheek 2021” worden beiden verantwoord onder deze prestatie. Beiden maken deel uit van dit gebundelde resultaatbestemmingsvoorstel. Van dit resultaatbestemmingsvoorstel  is € 135.000 bestemd voor regeling UBS 10.2 “Zelfstandig wonen en gezond bewegen” en € 36.000 voor de regeling UBS 10.6 “Sociale hypotheek 2021”.

Wij stellen u voor om € 171.000 van uit het gebundelde resultaatbestemmingsvoorstel toe te voegen aan de jaarschijf 2022 van prestatie 6.6.1 De uitwerking van deze resultaatbestemming vind plaats in kerntaak 20.