Acties 2021

1. Wij werken verder aan de professionalisering van de communicatie en adviseren proactief over wat er speelt in de samenleving.
  2. Wij maken thematische communicatieplannen om de langetermijncommunicatiestrategie van de provincie uit te voeren.
  3. Wij investeren in een begrijpelijke overheid door medewerkers te scholen in het gebruik van begrijpelijke taal en doorlopend onze bestaande communicatie-instrumenten te verbeteren.
  4. Wij ondersteunen de organisatie tijdens de coronacrisis met aangepaste communicatievormen zoals (maar niet uitsluitend) webinars, webcasts en social media om in contact te blijven met de samenleving en eigen medewerkers.

De ontwikkelingen rond Corona vroegen continu om bij te sturen in het organiseren van  communicatie-evenementen. Ons bereik op social media kanalen is gegroeid en op onze website zijn veel documenten verwijderd of omgezet als  die niet digitaal toegankelijk waren. En er is een verdere uitwerking gekomen van de thematische communicatieplannen. De geplande trainingen voor het gebruik van begrijpelijke taal zijn verplaatst naar 2022 zin de verwachting dat deze dan fysiek kunnen plaatsvinden. Ook in onze communicatievormen hebben we in  2021 (net als in 2020)  veel gebruik gemaakt van digitale communicatie in de vorm van webcasts, webinars en social media. Deze digitale communicatievormen hebben hun waarde bewezen en wij verwachten dat zij ook na de corona pandemie zullen worden gebruikt.

Op het budget van € 0,6 miljoen is € 0,3 miljoen besteed. Evenals vorig jaar is er veelal via de digitale weg gecommuniceerd waar in de regel lagere kosten voor gelden dan communicatie-inzet in de vorm van bijeenkomsten.