Bert Boerman

Acties 2022

1. Wij ontwikkelen met gemeenten en waterschappen nieuw beleid ten aanzien van wateroverlast en de bijbehorende normering in het kader van de Omgevingswet.
  2. Wij participeren in projecten in het kader van het Hoogwaterbeschermingsprogramma zoals de dijkverlegging Paddenpol.
  3. Wij werken samen met onze partners aan het verder uitwerken van de integrale benadering van het regionale watersysteem, zoals het Programma Integraal Riviermanagement en Samenwerkingsverbanden Water (zie ook prestatie 1.1.2).

Inhoudelijke kleurscore

In 2022 hebben wij geparticipeerd in landelijke ontwikkelprogramma’s rondom wateroverlast en regionale keringen (met provincies, waterschappen en Rijkswaterstaat) en hebben bijgedragen aan de beleidstafel wateroverlast en hoogwater naar aanleiding van de overstromingen en wateroverlast in Limburg in 2021.
In 2022 hebben we in de volgende  projecten uit het Hoogwaterbeschermingsprogramma geparticipeerd: Zwolle Stadsdijken, Zwolle IJsselwerken (Olst – Zwolle), Stenendijk Hasselt en Veilige Vecht (Dalfsen-Zwolle). Het projectplan Stadsdijken Zwolle en Stenendijk Hasselt is afgelopen jaar goedgekeurd door GS en voor Veilige Vecht hebben we de Notitie Reikwijdte en Detailniveau als bevoegd gezag vastgesteld. Het dijkversterkingsproject noordelijke randmeerdijken is in 2022 afgerond en geopend.
Wij participeren onder andere in de verstedelijkingsstrategie Regio Zwolle, Novex gebied regio Zwolle, Integraal riviermanagement  en diverse projecten en programma's. We werken aan een ruimtelijke vertaling van de opgaven voor de nieuwe omgevingsvisie en plannen van onze partners.

Resultaatbestemming toelichting