-
Blz. 1
Jaarverslag 2022
-
Blz. 2
Jaarverslag 2022
-
Blz. 3
Kerntaken
-
Blz. 4
Inleiding en statenvoorstellen
-
Blz. 5
Inleidende samenvatting
-
Blz. 6
Statenvoorstellen
-
Blz. 7
Toelichting kleurscores
-
Blz. 8
Kerntaak 1: Ruimtelijke ordening en waterbeheer
-
Blz. 9
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 10
Overijssel in cijfers
-
Blz. 11
Dit is wat wij doen
-
Blz. 12
1.1 Een goede ruimtelijke ordening op en onder de grond
-
Blz. 13
1.1.1 Vastleggen en waarborgen actueel ruimtelijk- en waterbeleid
-
Blz. 14
1.1.2 Uitvoering van ons ruimtelijk- en waterbeleid
-
Blz. 15
1.1.3 Ontwikkelen en uitvoeren bodem- en ondergrondagenda
-
Blz. 16
1.1.4 Inzetten grondbeleidsinstrumentarium
-
Blz. 17
1.1.5 Programma Omgevingswet
-
Blz. 18
1.2 Schoon en voldoende (drink)water en veilig tegen overstromingen
-
Blz. 19
1.2.1 Bevorderen waterkwaliteit
-
Blz. 20
1.2.2 Werken aan voldoende oppervlakte- en grondwater
-
Blz. 21
1.2.3 Werken aan voldoende schone drinkwaterbronnen nu en in de toekomst
-
Blz. 22
1.2.4 Bescherming tegen overstromingen en wateroverlast
-
Blz. 23
1.2.5 Vergunningverlening, toezicht en handhaving water
-
Blz. 24
1.2.7 IJsseldelta programma
-
Blz. 25
1.3 Woningbouwontwikkelingen die aansluiten bij de regionale vraag
-
Blz. 26
1.3.1 Ontwikkelen en uitvoeren woonagenda's
-
Blz. 27
1.3.2 Toekomstbestendig maken van de woningvoorraad
-
Blz. 28
1.4 Ruimtelijke ontwikkelingen met meerwaarde voor de omgeving
-
Blz. 29
1.4.1 Werken aan een klimaat adaptieve inrichting in 2050
-
Blz. 30
1.4.2 Investeringsprogramma Ruimte Wonen Retail
-
Blz. 31
1.4.3 Actieplan Leefbaar Platteland
-
Blz. 32
1.4.4 Ondergrondse verkabeling van hoogspanningsleidingen
-
Blz. 33
Financiën
-
Blz. 34
Voorgestelde begrotingswijzigingen
-
Blz. 35
Doorgevoerde begrotingswijzigingen
-
Blz. 36
Kerntaak 2: Milieu en energie
-
Blz. 37
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 38
Overijssel in cijfers
-
Blz. 39
Dit is wat wij doen
-
Blz. 40
2.1 De kwaliteit van bodem, lucht, geluid en milieu(veiligheid) voldoet aan wettelijke eisen
-
Blz. 41
2.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling milieu en gezondheid
-
Blz. 42
2.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving milieu
-
Blz. 43
2.1.3 Ondersteunen en (laten) uitvoeren van milieueffectrapportages / duurzaamheidsrapportages (plan MER)
-
Blz. 44
2.1.4 Monitoring en evaluatie milieu en gezondheid
-
Blz. 45
2.2 Milieuproblemen zijn gesaneerd of beheerst
-
Blz. 46
2.2.1 Sanering en beheersing (asbest) verontreinigde bodemlocaties
-
Blz. 47
2.2.2 Stimuleren van het verwijderen van asbestdaken
-
Blz. 48
2.2.3 Beheer nazorgfonds
-
Blz. 49
2.3 Een robuust en duurzaam energiesysteem
-
Blz. 50
2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie
-
Blz. 51
2.3.2 Financieren van projecten door Energiefonds Overijssel
-
Blz. 52
2.3.3 Realiseren van een betrouwbaar, betaalbaar en duurzaam regionaal energienetwerk (deelneming Enexis)
-
Blz. 53
2.4 Een duurzaam landelijk gebied
-
Blz. 54
2.4.1 Programma Toekomstgerichte erven
-
Blz. 55
Financiën
-
Blz. 56
Voorgestelde begrotingswijzigingen
-
Blz. 57
Doorgevoerde begrotingswijzigingen
-
Blz. 58
Kerntaak 3: Vitaal platteland
-
Blz. 59
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 60
Overijssel in cijfers
-
Blz. 61
Dit is wat wij doen
-
Blz. 62
3.1 Beschermen: behouden en vergroten van biodiversiteit
-
Blz. 63
3.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling natuur en landschap
-
Blz. 64
3.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving natuur en landschap
-
Blz. 65
3.1.3 Opstellen en actualisatie beheerplannen Natura2000
-
Blz. 66
3.1.4 Beheer natuurterreinen
-
Blz. 67
3.1.5 Beheer natuurwaarden in agrarisch gebied
-
Blz. 68
3.1.6 Projecten voor verbeteren biodiversiteit
-
Blz. 69
3.1.7 Monitoring en evaluatie natuur en landschap
-
Blz. 70
3.2 Beleven: een versterkte verbondenheid van mensen met natuur
-
Blz. 71
3.2.1 Beheer landschap
-
Blz. 72
3.2.2 Projecten die relatie tussen natuur en mensen bevorderen
-
Blz. 73
3.3 Benutten: een duurzaam samengaan van mensen met natuur
-
Blz. 74
3.3.1 Beleidsontwikkeling stikstof
-
Blz. 75
3.3.2 Nationale parken
-
Blz. 76
3.3.3 Stimuleren natuurinclusief denken en werken
-
Blz. 77
3.3.4 Faunabeheer
-
Blz. 78
3.3.5 Invasieve exoten
-
Blz. 79
3.4 Ontwikkelen: een toekomstbestendig landbouw- en voedselsysteem
-
Blz. 80
3.4.1 Beleidsontwikkeling verduurzaming landbouw
-
Blz. 81
3.4.2 Innovatieprogramma Agro&Food
-
Blz. 82
3.4.3 Landbouwstructuurversterking
-
Blz. 83
3.5 Ontwikkelen: Ontwikkelopgave en Veenweideprogramma
-
Blz. 84
3.5.1 Realisatie Natuurnetwerk Nederland
-
Blz. 85
3.5.2 Gebiedsgerichte Aanpak Noordwest Overijssel
-
Blz. 86
3.5.3 Afronding natuuropgave pMJP-projecten
-
Blz. 87
3.5.4 Gebiedsgerichte aanpak Stikstof
-
Blz. 88
3.5.5 Bossenstrategie en boscompensatie
-
Blz. 89
3.5.6 Provinciaal programma landelijk gebied
-
Blz. 90
Financiën
-
Blz. 91
Voorgestelde begrotingswijzigingen
-
Blz. 92
Doorgevoerde begrotingswijzigingen
-
Blz. 93
Kerntaak 4: Mobiliteit
-
Blz. 94
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 95
Overijssel in cijfers
-
Blz. 96
Dit is wat wij doen
-
Blz. 97
4.1 Slimme combinatie van systemen en netwerken
-
Blz. 98
4.1.1 Beleidsontwikkeling mobiliteit
-
Blz. 99
4.1.2 Regionale Mobiliteitsaanpak
-
Blz. 100
4.1.3 Slim inzetten van duurzame systemen en netwerken
-
Blz. 101
4.1.4 Slimmer maken van systemen en netwerken
-
Blz. 102
4.2 Toekomstbestendig en duurzaam openbaar vervoer
-
Blz. 103
4.2.1 Transities Openbaar Vervoer
-
Blz. 104
4.2.2 Verduurzamen spoorlijnen
-
Blz. 105
4.2.3 Concessie- en contractmanagement van bus en trein
-
Blz. 106
4.2.4 Verbeteren infrastructuur openbaar vervoer
-
Blz. 107
4.2.6 Spoor Zwolle - Enschede
-
Blz. 108
4.3 Vaker op de fiets
-
Blz. 109
4.3.1 Stimuleren fietsgebruik
-
Blz. 110
4.3.2 Goed en veilig fietsnetwerk
-
Blz. 111
4.4 Robuuste, slimme en duurzame logistiek
-
Blz. 112
4.4.1 Port of Logistics Overijssel(POLO)
-
Blz. 113
4.4.2 Slimme logistiek (Smart Logistics)
-
Blz. 114
4.4.3 Verduurzaming goederenvervoer
-
Blz. 115
4.4.4 Robuust goederenvervoer netwerk
-
Blz. 116
4.5 Iedereen elke dag veilig thuis
-
Blz. 117
4.5.1 Infrastructurele maatregelen verkeersveiligheid
-
Blz. 118
4.5.2 Educatie en voorlichting verkeersveiligheid
-
Blz. 119
4.6 Goede bereikbaarheid voor wegverkeer
-
Blz. 120
4.6.1 A1
-
Blz. 121
4.6.10 Infrastructurele maatregelen bereikbaarheid
-
Blz. 122
4.6.2 A28
-
Blz. 123
4.6.3 N35 – Lopende projecten
-
Blz. 124
4.6.4 N35 – Marsroute
-
Blz. 125
4.6.5 N50
-
Blz. 126
4.6.6 N307
-
Blz. 127
4.6.7 Vechtdalverbinding (N340/N377 en N48)
-
Blz. 128
4.6.9 Verkenning, planstudies en realisatie overige projecten
-
Blz. 129
4.6.12 Vloedbeltverbinding
-
Blz. 130
4.7 Goed functionerende provinciale infrastructuur
-
Blz. 131
4.7.1 Beheer provinciale infrastructuur
-
Blz. 132
4.7.2 Groot onderhoud provinciale infrastructuur
-
Blz. 133
4.7.3 Vervangen provinciale infrastructuur
-
Blz. 134
4.7.4 Aanpak schades langs Kanaal Almelo de Haandrik
-
Blz. 135
Financiën
-
Blz. 136
Voorgestelde begrotingswijzigingen
-
Blz. 137
Doorgevoerde begrotingswijzigingen
-
Blz. 138
Kerntaak 5: Regionale economie
-
Blz. 139
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 140
Overijssel in cijfers
-
Blz. 141
Dit is wat wij doen
-
Blz. 142
5.1 Arbeidsmarkt en onderwijs in verbinding
-
Blz. 143
5.1.1 Arbeidsmarkt en onderwijs
-
Blz. 144
5.2 Regiodeals
-
Blz. 145
5.2.1 Regio Deal Twente
-
Blz. 146
5.2.2 Regio Deal Zwolle
-
Blz. 147
5.2.3 Cleantech Regio
-
Blz. 148
5.2.4 Meerjarenprogramma Leefbaar Giethoorn
-
Blz. 149
5.2.5 Nationaal Groeifonds
-
Blz. 150
5.3 Aantrekkelijke vestigingslocatie
-
Blz. 151
5.3.1 Werklocaties: basis op orde
-
Blz. 152
5.3.2 Werklocaties provinciale participaties
-
Blz. 153
5.3.3 Topwerklocaties
-
Blz. 154
5.3.4 Internationaliseren
-
Blz. 155
5.4 Vrijetijdseconomie als banenmotor
-
Blz. 156
5.4.1 Gastvrij Overijssel
-
Blz. 157
5.4.2 Festivals en evenementen
-
Blz. 158
5.5 Krachtig MKB
-
Blz. 159
5.5.1 Basisinfrastructuur en innovatie
-
Blz. 160
5.5.2 Bevorderen innovatie en ondernemerschap
-
Blz. 161
5.5.3 Europese programma’s
-
Blz. 162
5.5.4 Verstrekken risicokapitaal
-
Blz. 163
5.5.5 Circulaire economie
-
Blz. 164
Financiën
-
Blz. 165
Voorgestelde begrotingswijzigingen
-
Blz. 166
Doorgevoerde begrotingswijzigingen
-
Blz. 167
Kerntaak 6: Cultuur en sociale kwaliteit
-
Blz. 168
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 169
Overijssel in cijfers
-
Blz. 170
Dit is wat wij doen
-
Blz. 171
6.1 Cultureel erfgoed met waarde voor de toekomst
-
Blz. 172
6.1.1 Materieel erfgoed
-
Blz. 173
6.1.2 Immaterieel erfgoed
-
Blz. 174
6.2 Breed en professioneel cultureel aanbod
-
Blz. 175
6.2.1 Een basis voor cultureel aanbod
-
Blz. 176
6.2.2 Cultureel aanbod vernieuwen en ontwikkelen
-
Blz. 177
6.3 Cultuur voor iedereen en kansen voor talent
-
Blz. 178
6.3.1 Cultuur is jong geleerd en meedoen is de kunst
-
Blz. 179
6.3.3 Talent heeft de toekomst
-
Blz. 180
6.4 Toekomstbestendige bibliotheken in Overijssel
-
Blz. 181
6.4.1 Een leven lang lezen èn leren
-
Blz. 182
6.5 Vitale en gezonde Overijsselaars die meer bewegen
-
Blz. 183
6.5.1 Overijsselaars bewegen een leven lang
-
Blz. 184
6.5.2 Iedereen doet mee
-
Blz. 185
6.5.4 Verbetering van gezondheid voor iedereen
-
Blz. 186
6.6 Een sterk zelforganiserend vermogen
-
Blz. 187
6.6.1 Duurzame en eigentijdse voorzieningen en diensten
-
Blz. 188
6.6.2 Versterking maatschappelijke initiatieven en inzet vrijwilligers
-
Blz. 189
Financiën
-
Blz. 190
Voorgestelde begrotingswijzigingen
-
Blz. 191
Doorgevoerde begrotingswijzigingen
-
Blz. 192
Kerntaak 7: Kwaliteit openbaar bestuur
-
Blz. 193
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 194
Overijssel in cijfers
-
Blz. 195
Dit is wat wij doen
-
Blz. 196
7.1 Goed openbaar bestuur in Overijssel
-
Blz. 197
7.1.1 Bestuurlijke inrichting en samenwerking
-
Blz. 198
7.1.2 Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 199
7.1.3 Financieel toezicht
-
Blz. 200
7.1.4 Archieftoezicht
-
Blz. 201
7.1.5 Ondermijning
-
Blz. 202
7.1.6 (Rijks)taken Commissaris van de Koning
-
Blz. 203
7.2 Wendbaar en eigentijds openbaar bestuur
-
Blz. 204
7.2.1 Kennisontwikkeling en -deling
-
Blz. 205
7.2.2 Trendbureau Overijssel
-
Blz. 206
7.2.3 Digitale overheid, datastrategie en data-analyse
-
Blz. 207
7.2.4 Eigentijdse invulling participatie
-
Blz. 208
7.3 Effectief eigen bestuur
-
Blz. 209
7.3.1 Samenwerking met partners
-
Blz. 210
7.3.2 Lobby en relatiebeheer
-
Blz. 211
7.3.3 Communicatie
-
Blz. 212
7.3.4 Bezwaar en beroep
-
Blz. 213
7.3.5 Verstevigen samenspel PS-GS
-
Blz. 214
Financiën
-
Blz. 215
Voorgestelde begrotingswijzigingen
-
Blz. 216
Doorgevoerde begrotingswijzigingen
-
Blz. 217
Overhead, financiering en dekkingsmiddelen
-
Blz. 218
Overhead
-
Blz. 219
Financiering
-
Blz. 220
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 221
Financiën
-
Blz. 222
Voorgestelde begrotingswijzigingen
-
Blz. 223
Doorgevoerde begrotingswijzigingen
-
Blz. 224
Paragrafen
-
Blz. 225
Provinciale heffingen
-
Blz. 226
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 227
Dit is wat wij doen
-
Blz. 228
Provinciale heffingen
-
Blz. 229
Leges, precario en overige heffingen
-
Blz. 230
Toelichting leges, precario en overige heffingen
-
Blz. 231
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 232
Opcenten Motorrijtuigenbelasting
-
Blz. 233
Opcenten motorrijtuigenbelasting per provincie
-
Blz. 234
Kostendekkenheid heffingen
-
Blz. 235
Weerstandsvermogen
-
Blz. 236
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 237
Dit is wat wij doen
-
Blz. 238
Benodigde weerstandscapaciteit
-
Blz. 239
Grootste risico's weerstandscapaciteit
-
Blz. 240
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 241
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 242
Financiële kengetallen
-
Blz. 243
Definities kengetallen
-
Blz. 244
Kapitaalgoederen
-
Blz. 245
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 246
Provinciale infrastructuur
-
Blz. 247
Areaalgegevens en kwaliteitsniveau provinciale infrastructuur
-
Blz. 248
Provinciale gebouwen
-
Blz. 249
Investeringen
-
Blz. 250
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 251
Dit is wat wij doen
-
Blz. 252
Financieel totaaloverzicht investeringen
-
Blz. 253
1. Lopende investeringen
-
Blz. 254
2. Vervangingsinvesteringen met maatschappelijk nut
-
Blz. 255
3. Vervangingsinvesteringen met economisch nut
-
Blz. 256
4. Nieuwe investeringen
-
Blz. 257
5. Provinciale gebouwen
-
Blz. 258
Financiering
-
Blz. 259
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 260
Liquiditeitspositie
-
Blz. 261
Obligatieportefeuille
-
Blz. 262
Risicobeheersing
-
Blz. 263
Uitgezette middelen vanuit de publieke taak
-
Blz. 264
Uitgezette middelen vanuit treasury taak
-
Blz. 265
Beheersing renterisico's
-
Blz. 266
Renteresultaat
-
Blz. 267
Renteresultaat
-
Blz. 268
EMU saldo
-
Blz. 269
Bedrijfsvoering
-
Blz. 270
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 271
Dit is wat wij doen
-
Blz. 272
Fraude, misbruik en oneigenlijk gebruik
-
Blz. 273
Verbonden partijen
-
Blz. 274
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 275
Dit is wat wij doen
-
Blz. 276
Risico's
-
Blz. 277
Verbonden Partijen
-
Blz. 278
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 279
Bedrijfsvoeringsorganisatie Shared Service Centrum ONS (SSC ONS) (Zwolle)
-
Blz. 280
Openbaar lichaam Omgevingsdienst IJsselland (OD-IJ) (Zwolle)
-
Blz. 281
Openbaar lichaam Omgevingsdienst Twente (ODT) (Almelo)
-
Blz. 282
Openbaar lichaam Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT) (Almelo)
-
Blz. 283
Openbaar lichaam Technology Base (Enschede)
-
Blz. 284
Overige verbonden partijen
-
Blz. 285
Fonds nazorg gesloten stortplaatsen Overijssel (Nazorgfonds) (Zwolle)
-
Blz. 286
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 287
Interprovinciaal Overleg (IPO) (’s-Gravenhage)
-
Blz. 288
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 289
BNG Bank N.V. (’s-Gravenhage)
-
Blz. 290
Coöperatie Samenwerkingsverband DOVA U.A. (Utrecht)
-
Blz. 291
CSV Amsterdam B.V. ('s Hertogenbosch)
-
Blz. 292
Energiefonds Overijssel B.V. (Zwolle)
-
Blz. 293
Enexis Holding N.V. (’s-Hertogenbosch)
-
Blz. 294
Herstructureringsmaatschappij Overijssel N.V. (Zwolle)
-
Blz. 295
Innovatiefonds Overijssel I (Zwolle)
-
Blz. 296
Innovatiefonds Overijssel II (Zwolle)
-
Blz. 297
Ontwikkelingsmaatschappij Oost NL (Apeldoorn)
-
Blz. 298
Publiek Belang Elektriciteitsproductie B.V. (’s-Hertogenbosch)
-
Blz. 299
SPV Hengelo B.V. (Enschede)
-
Blz. 300
Vitens N.V. (Zwolle)
-
Blz. 301
Wadinko N.V. (Zwolle)
-
Blz. 302
Financieel overzicht verbonden partijen
-
Blz. 303
Vervolg financieel overzicht verbonden partijen 2
-
Blz. 304
Vervolg financieel overzicht verbonden partijen 3
-
Blz. 305
Vervolg financieel overzicht verbonden partijen 4
-
Blz. 306
Grondbeleid
-
Blz. 307
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 308
Dit is wat wij doen
-
Blz. 309
Verloopoverzicht grondbezit
-
Blz. 310
Algemene Reserve Grondzaken
-
Blz. 311
Meerjaren Investeringsprognose Grondbeleid 2022
-
Blz. 312
Openbaarheidsparagraaf
-
Blz. 313
Dit is hoe wij denken
-
Blz. 314
Dit is wat wij doen
-
Blz. 315
Jaarrekening
-
Blz. 316
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 317
Inleiding
-
Blz. 318
Saldo baten en lasten kerntaken
-
Blz. 319
Analyse begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 320
Saldo baten en lasten overig
-
Blz. 321
Uitsplitsing algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 322
Toelichting algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 323
Toevoegingen en onttrekkingen reserves per kerntaak
-
Blz. 324
Resultaat
-
Blz. 325
Analyse van het resultaat over 2022
-
Blz. 326
Resultaatoverzicht
-
Blz. 327
Analyse van het resultaat
-
Blz. 328
Specificatie van het resultaat
-
Blz. 329
Verklaring lagere besteding budgetten gedekt uit reserves
-
Blz. 330
Voordelen op structurele begrotingsposten
-
Blz. 331
Herhaalde resultaatbestemming
-
Blz. 332
Resultaatbestemmingen en begrotingswijzigingen
-
Blz. 333
Overzicht saldo van baten en lasten 2015-2022
-
Blz. 334
Structurele en incidentele baten en lasten
-
Blz. 335
Inleiding en spelregels
-
Blz. 336
Structurele en incidentele lasten
-
Blz. 337
Structurele en incidentele baten
-
Blz. 338
Structureel - incidenteel saldo
-
Blz. 339
Structurele toevoegingen aan reserves
-
Blz. 340
Structurele onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 341
Balans
-
Blz. 342
Inleiding
-
Blz. 343
Balans
-
Blz. 344
Toelichting op de balans
-
Blz. 345
Immateriële vaste activa
-
Blz. 346
Toelichting immateriële vaste activa
-
Blz. 347
Materiële vaste activa
-
Blz. 348
Toelichting materiële vaste activa
-
Blz. 349
Investeringskredieten voor activa
-
Blz. 350
Toelichting investeringskredieten voor activa
-
Blz. 351
Financiële vaste activa
-
Blz. 352
Toelichting financiële vaste activa
-
Blz. 353
Voorraden
-
Blz. 354
Toelichting voorraden
-
Blz. 355
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 356
Toelichting uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 357
Liquide middelen (kas- en banksaldi)
-
Blz. 358
Toelichting liquide middelen
-
Blz. 359
Overlopende activa
-
Blz. 360
Toelichting overlopende activa
-
Blz. 361
Recht op verliescompensatie conform Wet VpB
-
Blz. 362
Eigen vermogen
-
Blz. 363
Reserves
-
Blz. 364
Voorzieningen
-
Blz. 365
Voorzieningen
-
Blz. 366
Vaste schulden met een rentetypische looptijd van 1 jaar of langer
-
Blz. 367
Toelichting vaste schulden > 1 jaar
-
Blz. 368
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 369
Toelichting netto-vlottende schulden < 1jaar
-
Blz. 370
Overlopende passiva
-
Blz. 371
Toelichting overlopende passiva
-
Blz. 372
Doel- en Specifieke uitkeringen
-
Blz. 373
Doel- en Specifieke uitkeringen
-
Blz. 374
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 375
I: Verstrekte borg- en garantstellingen
-
Blz. 376
Toelichting borg- en garantstellingen
-
Blz. 377
Borgstellingen
-
Blz. 378
Toelichting borgstellingen
-
Blz. 379
Garantstellingen
-
Blz. 380
Toelichting garantstellingen
-
Blz. 381
II: Meerjarige financiële verplichtingen voortvloeiend uit langlopende overeenkomsten
-
Blz. 382
Subsidieverplichtingen
-
Blz. 383
Toelichting subsidieverplichtingen
-
Blz. 384
Overige niet in de balans opgenomen verplichtingen
-
Blz. 385
Landinrichting
-
Blz. 386
Technology Base
-
Blz. 387
III: Garanties ten behoeve van bestuurders en commissarissen
-
Blz. 388
Personeelsgebonden lasten
-
Blz. 389
Salarissen en personeelsgebonden kosten
-
Blz. 390
Vergoedingen bestuur en voormalig personeel
-
Blz. 391
Personele inzet
-
Blz. 392
Formatieontwikkeling
-
Blz. 393
Inhuur personeel
-
Blz. 394
Inhuur
-
Blz. 395
WNT-norm
-
Blz. 396
Organisatie
-
Blz. 397
Organisatie
-
Blz. 398
Provinciale staten
-
Blz. 399
Gedeputeerde staten
-
Blz. 400
Ambtelijke organisatie
-
Blz. 401
Controleverklaring
-
Blz. 402
Controleverklaring accountant
-
Blz. 403
Controleverklaring
-
Prestaties
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap