Bert Boerman

Acties 2022

1. Wij bedenken met partners maatwerkoplossingen voor logistieke vragen, onder meer stadslogistiek (koppeling met het Klimaatakkoord), afvallogistiek, zorglogistiek en bouwlogistiek.
  2. Wij realiseren slimme infrastructuur door het uitvoeren van projecten als Talking Traffic en Blauwe Golf, het slim ontsluiten en toepassen van data en door innovatieve projecten aan te jagen (zoals autonoom rijden).

Inhoudelijke kleurscore

Actie 1
Via onder andere de inzet van onze logistiek makelaar adviseren wij over nieuwe logistieke concepten voor Zero Emissie Stadslogistiek (ZES) en bespreken we dit in een klankbordgroep met stakeholders en de betrokken gemeenten.  Ook hebben we kennis ingebracht over nieuwe logistieke concepten voor de bouwlogistiek, met daarbij de koppeling naar de binnenvaart.

Actie 2
Het project Blauwe Golf is in gebruik voor heel Overijssel. Samen met de havenbedrijven verkennen we de mogelijkheden van doorontwikkeling. In Deventer en Almelo lopen initiatieven om de logistieke sector prioriteit te verlenen bij iVRI's (slimme verkeerslichten).