Bert Boerman

Acties 2022

1. Wij ronden het Gebiedsgerichte MIRT onderzoek 'Bereikbaarheid Zwolle en omgeving' medio 2022 af.  In het BO Leefomgeving worden vervolgafspraken gemaakt voor vervolgacties als input voor het BO MIRT 2022, najaar.
  2. Wij zetten de  gezamenlijke werkgeversaanpak langs de A28 van de provincies Drenthe, Gelderland en Overijssel voort. Rijkswaterstaat gaat verder met de voorbereiding van de uitvoering van inframaatregelen op de A28.

Inhoudelijke kleurscore

Actie 1
Het Gebiedsgericht MIRT onderzoek 'Bereikbaarheid Zwolle en omgeving' is in 2022 afgerond en op 1 februari 2023 door de stuurgroep Verstedelijkingsstrategie Regio Zwolle vastgesteld. De hierin opgenomen mobiliteitsmaatregelen die gekoppeld zijn aan de grootschalige woningbouwlocatie Spoorzone zijn in het najaar 2022 opgevoerd en vastgelegd in de BOMIRT afspraken met het Rijk. De komende periode worden deze afspraken nader uitgewerkt als input voor de BO Leefomgeving voorjaar 2023.

Actie 2
We hebben in 2022 regie gevoerd op de afstemming tussen de provincies Drenthe, Gelderland en Overijssel rondom afstemming van een gezamenlijke inzet van de werkgeversaanpak langs de A28. Vanuit Overijssel onderzoeken we middels een pilot de combinatie van een gedragsaanpak voor zowel herkomst als bestemmingsverkeer rondom specifieke knelpunten op de A28.