Bert Boerman

Acties 2022

1. Wij werken onder regie van Flevoland verder aan de realisatie van de aanpassingen aan de N307. Onze infra-aanpassingen lopen mee in het maatregelenpakket waarbij ook de Roggebotsluis en de Roggebotkering worden verwijderd, vaarvoorzieningen worden getroffen en een nieuwe brug wordt gerealiseerd. Dit met de doelstelling eind 2022 de watergerelateerde onderdelen op te leveren en de weginfrastructuur medio 2023.
  2. Wij voeren het project uit in nauwe samenhang met het IJsseldelta Programma (zie ook prestatie 1.2.7 IJsseldelta Programma).

Inhoudelijke kleurscore

Actie 1 en 2
Zoals aan uw Staten gemeld in voorgaande Monitor liepen er gesprekken over het contract met de opdrachtnemer. Eind december 2022 zijn deze met een vaststellingsovereenkomst afgerond. De financiële consequenties van deze afspraak passen binnen het beschikbare projectbudget.

Inmiddels is het duidelijk dat de nieuwe brug waarschijnlijk op 1 april 2023 operationeel is. De planning voor de watergerelateerde delen is nu eind 2023. Op dat moment is het Roggebot sluiscomplex geheel verwijderd en het definitieve doorstroomprofiel ter plaatse van de nieuwe brug bereikt. De oplevering van de weginfrastructuur zal waarschijnlijk medio 2024 plaatsvinden.

De financiële toelichting op de investeringen zijn opgenomen in de paragraaf investeringen.

• Resultaatbestemming