Bert Boerman

Acties 2022

1. Wij voeren het geprogrammeerde onderhoud aan de provinciale infrastructuur uit conform de tabel in bijlage 'Meerjarenuitvoeringsprogramma groot onderhoud provinciale infrastructuur'.

Inhoudelijke kleurscore

Een deel van het geprogrammeerde onderhoud is vertraagd (zie paragraaf onderhoud kapitaalgoederen ). Dit wordt deels veroorzaakt door leveringsproblemen van materiaal waardoor onderhoudswerkzaamheden niet volledig kunnen worden uitgevoerd. Daarnaast is bij een aantal (investerings)projecten de voorbereidingstijd langer dan gepland waardoor het gekoppelde groot onderhoud ook vertraagd is.  De vertragingen hebben geen effect op het afgesproken kwaliteitsniveau van de infrastructuur doordat we door klein onderhoud de kwaliteit op peil houden. Dit leidt ook tot lagere lasten ten laste van de Voorziening beheer en onderhoud.

De toelichting op de verloop van de voorziening van het jaar 2022 is terug te vinden in de toelichting op de balans in het onderdeel voorzieningen.