Acties 2022

1. Wij monitoren de uitvoering van de Regio deal.

Inhoudelijke kleurscore

Uitvoering loopt overeenkomstig de verwachtingen en conform de afspraken met de Regio Zwolle, zoals vastgelegd in de Kassiersovereenkomst. Met het rijk wordt de voortgang en de prestaties bestuurlijk afgestemd, ook in het licht van de uitvoering van de Specifieke uitkering.

Regio Deal Zwolle
Bij de jaarrekening 2021 is aangegeven dat de aanvragen voor de projecten zijn ontvangen en de beschikkingen zijn verwerkt. De beschikkingen hebben betrekking op verschillende jaren, waardoor de lasten op meerdere jaren betrekking hebben. De bijdrage vanuit de op onze balans opgenomen specifieke uitkering (SPUK) dient in gelijke mate aan die jaren te worden toegerekend. In 2022 zal een bedrag van € 2,33miljoen moeten worden doorgezet naar 2023.

Wij hebben besloten om de lasten van prestatie 5.2.2  op de jaarschijf 2023 te verhogen met respectievelijk € 2,3 miljoen en deze bedragen gelijktijdig te onttrekken aan de SPUK.