Acties 2022

1. Wij voeren een verkenning uit naar de potentie voor het vormen van een samenwerkingscoalitie voor een investeringsproject op het gebied van Smart Energy Hubs en/of Human capital/Arbeidsmarkt
  2. Wij ondersteunen aanvragen waarbij Overijsselse bedrijven, kennisinstellingen en overheden zijn betrokken.

Inhoudelijke kleurscore

De inschrijving voor de 3e ronde van het Nationaal Groeifonds is in februari 2023 gesloten. Naast departementen konden bedrijven, maatschappelijke organisaties, overheden en kennisinstellingen deze ronde ook rechtstreeks een voorstel indienen via de subsidieroute. Deze aanvragen gaan ter beoordeling naar de adviescommissie Nationaal Groeifonds. De adviescommissie brengt het advies uit in de zomer van 2023 voor alle voorstellen, waarna het uiteindelijke besluit in het 3e kwartaal zal volgen.

In 2022 zijn aanvragen in behandeling genomen, dit heeft echter in 2022 nog niet geleid tot het beschikken van middelen. Om de aanvragen zorgvuldig af te handelen nemen wij meer tijd. We hebben dan ook besloten om de resterende middelen van 2022 mee te nemen naar 2023.

Op basis van de spelregels van de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel hebben wij besloten om een bedrag van € 0,3 miljoen te onttrekken aan de Reserve uitvoering Kwaliteit van Overijssel en toe te voegen aan de jaarschijf 2023 van prestatie 5.2.5 van de begroting 2023.