Acties 2022

1. Wij maken en houden samen met overheden, ondernemers en kennisinstellingen de topwerklocaties aantrekkelijk.
  2. Wij voeren een evaluatie uit op deze topwerklocaties.

Inhoudelijke kleurscore

Onze inzet is maatwerkgericht per locatie. Binnen de topwerklocaties werken private partijen, de gemeenten en/of betrokken onderwijs- en kennisinstellingen aan het ontwikkelingsperspectief. De wijze waarop de onderlinge samenwerking met partners is georganiseerd, verschilt per topwerklocatie. Ook bepaalt de eigen dynamiek op een topwerklocatie het tempo van de doorontwikkeling. Binnen de gevormde samenwerkingsorganisaties zijn gezamenlijke thema’s benoemd die men door collectieve samenwerking effectief wil versterken.

In 2022 hebben wij een lichte evaluatie onder de 9 topwerklocaties uitgevoerd. Dit heeft geleid tot aanbevelingen om de relatie met de topwerklocaties te versterken, ook onderling. Het voeren van het predicaat heeft een positief marketing effect. De uitwerking van de aanbevelingen gebeurt in samenspraak met de topwerklocaties en de Twenteboard en Economic Board Regio Zwolle.

Resultaatbestemming toelichting