Andries Heidema

Acties 2022

1. Wij maken toekomstverkenningen samen met relevante partijen (de jaarlijkse programmering wordt vastgesteld door de Programmaraad).
  2. Wij organiseren bijeenkomsten over relevante onderwerpen voor de toekomst van Overijssel.
  3. Wij houden (op aanvraag) presentaties en workshops en leveren inhoudelijke bijdragen aan activiteiten van derden.

Inhoudelijke kleurscore

In 2022 heeft Trendbureau Overijssel gewerkt aan:

• Fysieke producten als ‘Trendweb 2022: toekomst onder druk’ (publicatie mei 2022), een aantal blogs, een foto tentoonstelling, spoken word en diverse ander producten die via de website www.trendbureauoverijssel.nl zijn gedeeld;
  • Uitdragen van de resultaten verkenningen Publiek Leiderschap en Corona Chronicles en Trendweb 2022 via lezingen, workshops en gesprekken met onze doelgroep (bestuurders, volksvertegenwoordigers en hun adviseurs);
  • Op verzoek diverse lezingen, workshops en bijdragen geleverd over andere onderwerpen, zowel voor onze doelgroep binnen de provincie als daarbuiten. Trendbureau Overijssel onderhoudt daarmee ook voor ons relevant kennisnetwerk op interprovinciaal en landelijk niveau.
  • Toekomst voor Werk - Werk voor Toekomst. Hierbij heeft Trendbureau haar doelgroep (bestuurders, volksvertegenwoordigers en hun adviseurs in Overijssel) intensief betrokken door o.a. het organiseren van denkdiners, werksessies en interviews; Gecombineerd betekent dit dat ruim 200 Overijsselaars actief hebben bijgedragen aan het resultaat van die verkenning.
  • Alles bij elkaar betekent dit dat Trendbureau Overijssel in 2022 zo’n vijftig lezingen, workshops heeft gegeven of op andere wijze als expert bevraagd is door derden.
  • De focus voor de verkenning naar kunst en cultuur waarmee de eerste fase van die verkenning is afgerond en in 2023 verder zal worden opgepakt.

Bestedingen zijn in lijn met de begroting.