Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarverslag 2024
    1. Blz. 2 Jaarrekening 2024
    2. Blz. 3 Kerntaken
      1. Blz. 4 Inleidende samenvatting
        1. Blz. 5 De schouders eronder
        2. Blz. 6 Ons platteland, landbouw en natuur
        3. Blz. 7 Ons water- en energiesysteem
        4. Blz. 8 Onze woningen, bereikbaarheid en ruimte
        5. Blz. 9 Onze economie
        6. Blz. 10 Onze sociale samenleving
        7. Blz. 11 Statenvoorstel
      2. Blz. 12 Kerntaak 1: Ruimtelijke ordening en waterbeheer
        1. Blz. 13 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 14 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 15 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 16 1.1 Een goede ruimtelijke ordening op en onder de grond
            1. Blz. 17 1.1.1 Vastleggen en waarborgen actueel ruimtelijk- en waterbeleid
            2. Blz. 18 1.1.2 Uitvoering van ons ruimtelijk- en waterbeleid
            3. Blz. 19 1.1.5 Implementatie Omgevingswet
          2. Blz. 20 1.2 Schoon en voldoende (drink)water en veilig tegen overstromingen
            1. Blz. 21 1.2.1 Werken aan een klimaatrobuust en veilig water- en bodemsysteem
            2. Blz. 22 1.2.2 Samen werken aan klimaatadaptatie en waterbeheer
            3. Blz. 23 1.2.3 Werken aan voldoende schone drinkwaterbronnen nu en in de toekomst
            4. Blz. 24 1.2.5 Vergunningverlening, toezicht en handhaving water
            5. Blz. 25 1.2.7 IJsseldelta programma
          3. Blz. 26 1.3 Woningbouwontwikkelingen die aansluiten bij de regionale vraag
            1. Blz. 27 1.3.1 Ontwikkelen en uitvoeren woonagenda's
            2. Blz. 28 1.3.2 Toekomstbestendig maken van de woningvoorraad
            3. Blz. 29 1.3.3 Investeren in de woningmarkt
          4. Blz. 30 1.4 Ruimtelijke ontwikkelingen met meerwaarde voor de omgeving
            1. Blz. 31 1.4.1 Werken aan een klimaat adaptieve inrichting in 2050
            2. Blz. 32 1.4.2 Investeringsprogramma Ruimte Wonen Retail
            3. Blz. 33 1.4.3 Actieplan Leefbaar Platteland
            4. Blz. 34 1.4.4 Ondergrondse verkabeling van hoogspanningsleidingen
          5. Blz. 35 1.5 Effectieve inzet grondbeleid voor provinciale doelen, projecten en programma’s
            1. Blz. 36 1.5.1 Inzetten grondbeleidsinstrumentarium
        4. Blz. 37 Risico's
        5. Blz. 38 Financiën
        6. Blz. 39 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        7. Blz. 40 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      3. Blz. 41 Kerntaak 2: Milieu en energie
        1. Blz. 42 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 43 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 44 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 45 2.1 De kwaliteit van bodem, lucht, geluid en milieu(veiligheid) voldoet aan wettelijke eisen
            1. Blz. 46 2.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling milieu en gezondheid
            2. Blz. 47 2.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving milieu
            3. Blz. 48 2.1.3 Ondersteunen en (laten) uitvoeren van milieueffectrapportages / duurzaamheidsrapportages (plan MER)
            4. Blz. 49 2.1.4 Monitoring en evaluatie milieu en gezondheid
          2. Blz. 50 2.2 Milieuproblemen zijn gesaneerd of beheerst
            1. Blz. 51 2.2.1 Sanering en beheersing (asbest) verontreinigde bodemlocaties
            2. Blz. 52 2.2.2 Stimuleren van het verwijderen van asbestdaken
            3. Blz. 53 2.2.3 Beheer nazorgfonds
          3. Blz. 54 2.3 Een robuust en duurzaam energiesysteem
            1. Blz. 55 2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie
            2. Blz. 56 2.3.2 Financieren van projecten door Energiefonds Overijssel
            3. Blz. 57 2.3.3 Realiseren van een betrouwbaar, betaalbaar en duurzaam regionaal energienetwerk (deelneming Enexis)
          4. Blz. 58 2.4 Een duurzaam landelijk gebied
            1. Blz. 59 2.4.1 Programma Toekomstgerichte erven
        4. Blz. 60 Risico's
        5. Blz. 61 Financiën
        6. Blz. 62 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        7. Blz. 63 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      4. Blz. 64 Kerntaak 3: Vitaal platteland
        1. Blz. 65 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 66 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 67 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 68 3.1 Beschermen: behouden en vergroten van biodiversiteit
            1. Blz. 69 3.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling natuur en landschap
            2. Blz. 70 3.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving natuur en landschap
            3. Blz. 71 3.1.3 Opstellen en actualisatie beheerplannen Natura2000
            4. Blz. 72 3.1.4 Beheer natuurterreinen
            5. Blz. 73 3.1.5 Beheer natuurwaarden in agrarisch gebied
            6. Blz. 74 3.1.6 Projecten voor verbeteren biodiversiteit
            7. Blz. 75 3.1.7 Monitoring en evaluatie natuur en landschap
          2. Blz. 76 3.2 Beleven: een versterkte verbondenheid van mensen met natuur
            1. Blz. 77 3.2.1 Beheer landschap
            2. Blz. 78 3.2.2 Projecten die een natuurinclusieve samenleving bevorderen
          3. Blz. 79 3.3 Benutten: een duurzaam samengaan van mensen met natuur
            1. Blz. 80 3.3.1 Beleidsontwikkeling stikstof
            2. Blz. 81 3.3.2 Nationale parken
            3. Blz. 82 3.3.4 Faunabeheer
            4. Blz. 83 3.3.5 Invasieve exoten
          4. Blz. 84 3.4 Ontwikkelen: een toekomstbestendig landbouw- en voedselsysteem
            1. Blz. 85 3.4.1 Beleidsontwikkeling verduurzaming landbouw
            2. Blz. 86 3.4.2 Innovatieprogramma Agro&Food
            3. Blz. 87 3.4.3 Landbouwstructuurversterking
          5. Blz. 88 3.5 Ontwikkelen: Transitie naar een toekomstbestendig landelijk gebied
            1. Blz. 89 3.5.1 Realisatie Natuurnetwerk Nederland
            2. Blz. 90 3.5.2 Gebiedsgerichte Aanpak Noordwest Overijssel
            3. Blz. 91 3.5.3 Afronding natuuropgave pMJP-projecten
            4. Blz. 92 3.5.4 Aanpak PAS melders
            5. Blz. 93 3.5.5 Bossenstrategie en boscompensatie
            6. Blz. 94 3.5.6 Provinciaal programma landelijk gebied
        4. Blz. 95 Risico's
        5. Blz. 96 Financiën
        6. Blz. 97 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        7. Blz. 98 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      5. Blz. 99 Kerntaak 4: Mobiliteit
        1. Blz. 100 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 101 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 102 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 103 4.1 Slimme combinatie van systemen en netwerken
            1. Blz. 104 4.1.1 Beleidsontwikkeling mobiliteit
            2. Blz. 105 4.1.2 Regionale Mobiliteitsaanpak
            3. Blz. 106 4.1.3 Slim inzetten van duurzame systemen en netwerken
            4. Blz. 107 4.1.5 Mobiliteitshubs
          2. Blz. 108 4.2 Toekomstbestendig en duurzaam openbaar vervoer
            1. Blz. 109 4.2.1 Transities Openbaar Vervoer
            2. Blz. 110 4.2.2 Verduurzamen spoorlijnen
            3. Blz. 111 4.2.3 Concessie- en contractmanagement van bus en trein
            4. Blz. 112 4.2.4 Verbeteren infrastructuur openbaar vervoer
            5. Blz. 113 4.2.6 Spoor Zwolle - Enschede
          3. Blz. 114 4.3 Vaker op de fiets
            1. Blz. 115 4.3.1 Stimuleren fietsgebruik
          4. Blz. 116 4.4 Robuuste, slimme en duurzame logistiek
            1. Blz. 117 4.4.1 Logistics Overijssel
            2. Blz. 118 4.4.2 Slimme logistiek (Smart Logistics)
            3. Blz. 119 4.4.3 Verduurzaming goederenvervoer
            4. Blz. 120 4.4.4 Robuust goederenvervoer netwerk
          5. Blz. 121 4.5 Iedereen elke dag veilig thuis
            1. Blz. 122 4.5.1 Infrastructurele maatregelen verkeersveiligheid
            2. Blz. 123 4.5.2 Educatie en voorlichting verkeersveiligheid
          6. Blz. 124 4.6 Goede bereikbaarheid voor wegverkeer
            1. Blz. 125 4.6.1 A1
            2. Blz. 126 4.6.2 A28
            3. Blz. 127 4.6.3 N35 – Lopende projecten
            4. Blz. 128 4.6.4 N35 – Marsroute
            5. Blz. 129 4.6.5 N50
            6. Blz. 130 4.6.6 N307
            7. Blz. 131 4.6.7 Vechtdalverbinding (N340/N377 en N48)
            8. Blz. 132 4.6.9 Verkenning, planstudies en realisatie overige projecten
            9. Blz. 133 4.6.10 Infrastructurele maatregelen bereikbaarheid
            10. Blz. 134 4.6.12 Vloedbeltverbinding
            11. Blz. 135 4.6.13 N35 Knooppunt Raalte
          7. Blz. 136 4.7 Goed functionerende provinciale infrastructuur
            1. Blz. 137 4.7.1 Beheer provinciale infrastructuur
            2. Blz. 138 4.7.2 Groot onderhoud provinciale infrastructuur
            3. Blz. 139 4.7.3 Vervangen provinciale infrastructuur
            4. Blz. 140 4.7.4 Aanpak schades langs Kanaal Almelo de Haandrik
            5. Blz. 141 4.7.5 Zwartewaterbrug Hasselt
        4. Blz. 142 Risico's
        5. Blz. 143 Financiën
        6. Blz. 144 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        7. Blz. 145 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      6. Blz. 146 Kerntaak 5: Regionale economie
        1. Blz. 147 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 148 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 149 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 150 5.1 Arbeidsmarkt en onderwijs in verbinding
            1. Blz. 151 5.1.1 Arbeidsmarkt en onderwijs
          2. Blz. 152 5.2 Regiodeals
            1. Blz. 153 5.2.1 Regio Deals Twente en Zuid- en Oost-Drenthe
            2. Blz. 154 5.2.2 Regio Deal Zwolle
            3. Blz. 155 5.2.3 Stedendriehoek "Cleantech"
            4. Blz. 156 5.2.4 Meerjarenprogramma Leefbaar Giethoorn
            5. Blz. 157 5.2.5 Nationaal Groeifonds
          3. Blz. 158 5.3 Aantrekkelijke vestigingslocatie
            1. Blz. 159 5.3.1 Werklocaties: basis op orde
            2. Blz. 160 5.3.2 Werklocaties provinciale participaties
            3. Blz. 161 5.3.3 Topwerklocaties
            4. Blz. 162 5.3.4 Internationaliseren
          4. Blz. 163 5.4 Vrijetijdseconomie als banenmotor
            1. Blz. 164 5.4.1 Gastvrij Overijssel
            2. Blz. 165 5.4.2 Festivals en evenementen
          5. Blz. 166 5.5 Krachtig MKB
            1. Blz. 167 5.5.1 Basisinfrastructuur
            2. Blz. 168 5.5.2 Bevorderen innovatie en ondernemerschap
            3. Blz. 169 5.5.3 Europese programma’s
            4. Blz. 170 5.5.4 Verstrekken risicokapitaal
            5. Blz. 171 5.5.5 Circulaire economie
        4. Blz. 172 Risico's
        5. Blz. 173 Financiën
        6. Blz. 174 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        7. Blz. 175 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      7. Blz. 176 Kerntaak 6: Cultuur en sociale kwaliteit
        1. Blz. 177 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 178 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 179 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 180 6.1 Cultureel erfgoed met waarde voor de toekomst
            1. Blz. 181 6.1.1 Materieel erfgoed
            2. Blz. 182 6.1.2 Immaterieel erfgoed
          2. Blz. 183 6.2 Breed en professioneel cultureel aanbod
            1. Blz. 184 6.2.1 Een basis voor cultureel aanbod
            2. Blz. 185 6.2.2 Cultureel aanbod vernieuwen en ontwikkelen
          3. Blz. 186 6.3 Cultuur voor iedereen en kansen voor talent
            1. Blz. 187 6.3.1 Cultuur is jong geleerd en meedoen is de kunst
            2. Blz. 188 6.3.3 Talent heeft de toekomst
          4. Blz. 189 6.4 Toekomstbestendige bibliotheken in Overijssel
            1. Blz. 190 6.4.1 Een leven lang lezen èn leren
          5. Blz. 191 6.5 Vitale en gezonde Overijsselaars die meer bewegen
            1. Blz. 192 6.5.1 Overijsselaars bewegen een leven lang
            2. Blz. 193 6.5.2 Iedereen doet mee
            3. Blz. 194 6.5.4 Verbetering van gezondheid voor iedereen
          6. Blz. 195 6.6 Een sterk zelforganiserend vermogen
            1. Blz. 196 6.6.1 Duurzame en eigentijdse voorzieningen en diensten
            2. Blz. 197 6.6.2 Versterking maatschappelijke initiatieven en inzet vrijwilligers
        4. Blz. 198 Risico's
        5. Blz. 199 Financiën
        6. Blz. 200 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        7. Blz. 201 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      8. Blz. 202 Kerntaak 7: Kwaliteit openbaar bestuur
        1. Blz. 203 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 204 Overijssel in cijfers
        3. Blz. 205 Dit is wat wij doen
          1. Blz. 206 7.1 Goed openbaar bestuur in Overijssel
            1. Blz. 207 7.1.1 Bestuurlijke inrichting en samenwerking
            2. Blz. 208 7.1.2 Interbestuurlijk toezicht
            3. Blz. 209 7.1.5 Ondermijning
            4. Blz. 210 7.1.6 (Rijks)taken Commissaris van de Koning
          2. Blz. 211 7.2 Wendbaar en eigentijds openbaar bestuur
            1. Blz. 212 7.2.1 Kennisontwikkeling en -deling
            2. Blz. 213 7.2.2 Trendbureau Overijssel
            3. Blz. 214 7.2.3 Digitale overheid, datastrategie en data-analyse
            4. Blz. 215 7.2.4 Eigentijdse invulling participatie
          3. Blz. 216 7.3 Effectief eigen bestuur
            1. Blz. 217 7.3.1 Samenwerking met partners
            2. Blz. 218 7.3.3 Communicatie
            3. Blz. 219 7.3.4 Bezwaar en beroep
            4. Blz. 220 7.3.5 Bestuur
            5. Blz. 221 7.3.6 Provinciale Staten
        4. Blz. 222 Risico's
        5. Blz. 223 Financiën
        6. Blz. 224 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        7. Blz. 225 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
      9. Blz. 226 Overhead, financiering en dekkingsmiddelen
        1. Blz. 227 Overhead
        2. Blz. 228 Financiering
        3. Blz. 229 Dekkingsmiddelen
        4. Blz. 230 Financiën
        5. Blz. 231 Voorgestelde begrotingswijzigingen
        6. Blz. 232 Doorgevoerde begrotingswijzigingen
    3. Blz. 233 Paragrafen
      1. Blz. 234 Duurzaamheidsparagraaf
        1. Blz. 235 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 236 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 237 Woon- werkverkeer
        4. Blz. 238 Gas- en elektriciteitsverbruik Provinciehuis en steunpunten
      2. Blz. 239 Provinciale heffingen
        1. Blz. 240 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 241 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 242 Provinciale heffingen
        4. Blz. 243 Opcenten motorrijtuigenbelasting
        5. Blz. 244 Opcenten motorrijtuigenbelasting per provincie
        6. Blz. 245 Leges, precario en overige heffingen
        7. Blz. 246 Toelichting leges, precario en overige heffingen
        8. Blz. 247 Kwijtscheldingsbeleid
        9. Blz. 248 Kostendekkenheid heffingen
      3. Blz. 249 Weerstandsvermogen
        1. Blz. 250 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 251 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 252 Grootste risico's weerstandscapaciteit
        4. Blz. 253 Benodigde weerstandscapaciteit
        5. Blz. 254 Beschikbare weerstandscapaciteit
        6. Blz. 255 Ratio weerstandsvermogen
        7. Blz. 256 Financiele kengetallen
        8. Blz. 257 Definities kengetallen
      4. Blz. 258 Kapitaalgoederen
        1. Blz. 259 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 260 Provinciale infrastructuur
        3. Blz. 261 Areaalgegevens en kwaliteitsniveau provinciale infrastructuur
        4. Blz. 262 Provinciale gebouwen
      5. Blz. 263 Investeringen
        1. Blz. 264 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 265 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 266 Financieel totaaloverzicht investeringen
        4. Blz. 267 1. Uitbreidingsinvesteringen (voor perspectiefnota 2022)
        5. Blz. 268 2. Vervangingsinvesteringen met maatschappelijk nut
        6. Blz. 269 3. Vervangingsinvesteringen met economisch nut
        7. Blz. 270 4. Uitbreidingsinvesteringen (na perspectiefnota 2022)
        8. Blz. 271 5. Provinciale gebouwen
      6. Blz. 272 Financiering
        1. Blz. 273 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 274 Liquiditeitspositie
        3. Blz. 275 Obligatieportefeuille
        4. Blz. 276 Uitgezette middelen vanuit de publieke taak
        5. Blz. 277 Uitgezette middelen vanuit de treasury taak
        6. Blz. 278 Beheersing renterisico's
        7. Blz. 279 Renteresultaat
        8. Blz. 280 EMU-saldo
      7. Blz. 281 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 282 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 283 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 284 Integriteit en fraude
        4. Blz. 285 Rechtmatigheidsverantwoording
        5. Blz. 286 Art. 217a onderzoeken
      8. Blz. 287 Verbonden Partijen
        1. Blz. 288 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 289 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 290 Risico's
        4. Blz. 291 Verbonden Partijen
          1. Blz. 292 Gemeenschappelijke regelingen
            1. Blz. 293 Bedrijfsvoeringsorganisatie Shared Service Centrum ONS (SSC ONS) (Zwolle)
            2. Blz. 294 Openbaar lichaam Technology Base (Enschede)
            3. Blz. 295 Openbaar lichaam Omgevingsdienst IJsselland (OD-IJ) (Zwolle)
            4. Blz. 296 Openbaar lichaam Omgevingsdienst Twente (ODT) (Almelo)
            5. Blz. 297 Openbaar lichaam Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT) (Almelo)
          2. Blz. 298 Overige verbonden partijen
            1. Blz. 299 Fonds nazorg gesloten stortplaatsen Overijssel (Nazorgfonds) (Zwolle)
          3. Blz. 300 Stichtingen en verenigingen
            1. Blz. 301 Interprovinciaal Overleg (IPO) (’s-Gravenhage)
          4. Blz. 302 Vennootschappen en coöperaties
            1. Blz. 303 BNG Bank N.V. (’s-Gravenhage)
            2. Blz. 304 Coöperatie Samenwerkingsverband DOVA U.A. (Utrecht)
            3. Blz. 305 CSV Amsterdam B.V. ('s Hertogenbosch)
            4. Blz. 306 Energiefonds Overijssel B.V. (Zwolle)
            5. Blz. 307 Enexis Holding N.V. (’s-Hertogenbosch)
            6. Blz. 308 Herstructureringsmaatschappij Overijssel N.V. (Zwolle)
            7. Blz. 309 Ontwikkelingsmaatschappij Oost NL (Apeldoorn)
            8. Blz. 310 Publiek Belang Elektriciteitsproductie B.V. (’s-Hertogenbosch)
            9. Blz. 311 Vitens N.V. (Zwolle)
            10. Blz. 312 Wadinko N.V. (Zwolle)
            11. Blz. 313 Innovatiefonds Overijssel I (Zwolle)
            12. Blz. 314 SPV Hengelo B.V. (Enschede)
            13. Blz. 315 Innovatiefonds Overijssel II (Zwolle)
        5. Blz. 316 Financieel overzicht verbonden partijen
        6. Blz. 317 Vervolg financieel overzicht verbonden partijen 2
        7. Blz. 318 Vervolg financieel overzicht verbonden partijen 3
        8. Blz. 319 Vervolg financieel overzicht verbonden partijen 4
      9. Blz. 320 Grondbeleid
        1. Blz. 321 Dit is hoe wij denken
        2. Blz. 322 Dit is wat wij doen
        3. Blz. 323 Verloopoverzicht grondbezit
        4. Blz. 324 Algemene Reserve Grondzaken
        5. Blz. 325 Meerjaren Investeringsprognose Grondbeleid 2024
      10. Blz. 326 Openbaarheidsparagraaf
        1. Blz. 327 Inleiding
        2. Blz. 328 Actieve openbaarmaking
        3. Blz. 329 Passieve openbaarmaking
    4. Blz. 330 Jaarrekening
      1. Blz. 331 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 332 Inleiding
        2. Blz. 333 Saldo baten en lasten kerntaken
        3. Blz. 334 Analyse begrotingsrechtmatigheid
        4. Blz. 335 Saldo baten en lasten overig
        5. Blz. 336 Uitsplitsing algemene dekkingsmiddelen
        6. Blz. 337 Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
        7. Blz. 338 Resultaat
      2. Blz. 339 Analyse van het resultaat over 2024
        1. Blz. 340 Resultaatoverzicht
        2. Blz. 341 Analyse van het resultaat
        3. Blz. 342 Specificatie van het resultaat
        4. Blz. 343 Verklaring lagere besteding budgetten gedekt uit reserves
        5. Blz. 344 Voordelen op structurele begrotingsposten
        6. Blz. 345 Herhaalde resultaatbestemming
        7. Blz. 346 Resultaatbestemmingen en begrotingswijzigingen
        8. Blz. 347 Overzicht jaarrekeningresultaat 2017-2024
      3. Blz. 348 Structurele en incidentele baten en lasten
        1. Blz. 349 Inleiding en spelregels
        2. Blz. 350 Structurele en incidentele lasten en baten
        3. Blz. 351 Structurele onttrekkingen en toevoegingen aan reserves
      4. Blz. 352 Balans
        1. Blz. 353 Inleiding
        2. Blz. 354 Balans
        3. Blz. 355 Immateriële vaste activa
        4. Blz. 356 Toelichting immateriële vaste activa
        5. Blz. 357 Materiële vaste activa
        6. Blz. 358 Toelichting materiële vaste activa
        7. Blz. 359 Investeringskredieten voor activa
        8. Blz. 360 Toelichting investeringskredieten voor activa
        9. Blz. 361 Financiële vaste activa
        10. Blz. 362 Toelichting financiële vaste activa
        11. Blz. 363 Voorraden
        12. Blz. 364 Toelichting voorraden
        13. Blz. 365 Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
        14. Blz. 366 Toelichting uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
        15. Blz. 367 Liquide middelen (kas- en banksaldi)
        16. Blz. 368 Toelichting liquide middelen (kas- en banksaldi)
        17. Blz. 369 Overlopende activa
        18. Blz. 370 Toelichting overlopende activa
        19. Blz. 371 Recht op verliescompensatie conform wet VpB
        20. Blz. 372 Reserves
        21. Blz. 373 Voorzieningen
        22. Blz. 374 Vaste schulden met rentetypische looptijd van 1 jaar of langer
        23. Blz. 375 Toelichting vaste schulden met een rentetypische looptijd van 1 jaar of langer
        24. Blz. 376 Netto-vlottende schulden met rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
        25. Blz. 377 Toelichting netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
        26. Blz. 378 Overlopende passiva
        27. Blz. 379 Toelichting overlopende passiva
        28. Blz. 380 Doeluitkeringen
        29. Blz. 381 Totaal doel- en specifieke uitkeringen
        30. Blz. 382 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
        31. Blz. 383 Verstrekte borg- en garantstellingen
        32. Blz. 384 Toelichting I: verstrekte borg- en garantstellingen
        33. Blz. 385 Borgstellingen
        34. Blz. 386 Toelichting borgstellingen
        35. Blz. 387 Garantstellingen
        36. Blz. 388 Toelichting garantstellingen
        37. Blz. 389 Meerjarige financiële verplichtingen voortvloeiend uit langlopende overeenkomsten
        38. Blz. 390 Subsidieverplichtingen
        39. Blz. 391 Toelichting subsidieverplichtingen
        40. Blz. 392 Overige niet in de balans opgenomen verplichtingen
        41. Blz. 393 Landinrichting
        42. Blz. 394 Technology base
        43. Blz. 395 Garanties ten behoeve van bestuurders en commissarissen
      5. Blz. 396 Personeelsgebonden lasten
        1. Blz. 397 Salarissen en personeelsgebonden kosten
        2. Blz. 398 Vergoedingen bestuur en voormalig personeel
        3. Blz. 399 Medewerkers in loondienst
        4. Blz. 400 Inhuur personeel
        5. Blz. 401 WNT-norm
      6. Blz. 402 Rechtmatigheidsverklaring GS
        1. Blz. 403 Rechtmatigheidsverklaring
    5. Blz. 404 Controleverklaring
      1. Blz. 405 Controleverklaring accountant
        1. Blz. 406 Controleverklaring
    6. Blz. 407 Organisatie
      1. Blz. 408 Organisatie
        1. Blz. 409 Provinciale staten
        2. Blz. 410 Gedeputeerde staten
        3. Blz. 411 Ambtelijke organisatie
    7. Prestaties
    8. Overzicht
    9. Zoeken
    10. Publicatie bijlagen
    11. Contact
    12. PrivacyStatement
    13. Sitemap