Naar hoofdinhoud
Publicaties
>
Begroting 2023
>
Prestaties
Verberg navigatie
Toon navigatie
Standaard contrast
Hoog contrast
Bijlagen
Home
Kerntaken
Inleiding en statenvoorstel
Kerntaak 1: Ruimtelijke ordening en waterbeheer
Kerntaak 2: Milieu en energie
Kerntaak 3: Vitaal platteland
Kerntaak 4: Mobiliteit
Kerntaak 5: Regionale economie
Kerntaak 6: Cultuur en sociale kwaliteit
Kerntaak 7: Kwaliteit openbaar bestuur
Overhead, financiering en dekkingsmiddelen
Paragrafen
Provinciale heffingen
Weerstandsvermogen
Kapitaalgoederen
Investeringen
Financiering
Bedrijfsvoering
Verbonden Partijen
Grondbeleid
Financiën
Budgettair perspectief
Meerjarig overzicht van baten en lasten
Structurele en incidentele baten en lasten
Balans
Reserves, voorzieningen en doeluitkeringen
Personeelsgebonden lasten
Organisatie
Organisatie
Prestaties
Home
Kerntaken
Inleiding en statenvoorstel
Kerntaak 1: Ruimtelijke ordening en waterbeheer
Kerntaak 2: Milieu en energie
Kerntaak 3: Vitaal platteland
Kerntaak 4: Mobiliteit
Kerntaak 5: Regionale economie
Kerntaak 6: Cultuur en sociale kwaliteit
Kerntaak 7: Kwaliteit openbaar bestuur
Overhead, financiering en dekkingsmiddelen
Paragrafen
Provinciale heffingen
Weerstandsvermogen
Kapitaalgoederen
Investeringen
Financiering
Bedrijfsvoering
Verbonden Partijen
Grondbeleid
Financiën
Budgettair perspectief
Meerjarig overzicht van baten en lasten
Structurele en incidentele baten en lasten
Balans
Reserves, voorzieningen en doeluitkeringen
Personeelsgebonden lasten
Organisatie
Organisatie
Prestaties
Tonen
Prestaties (146)
1.1.1 Vastleggen en waarborgen actueel ruimtelijk- en waterbeleid
1.1.2 Uitvoering van ons ruimtelijk- en waterbeleid
1.1.3 Ontwikkelen en uitvoeren bodem- en ondergrondagenda
1.1.4 Inzetten grondbeleidsinstrumentarium
1.1.5 Programma Omgevingswet
1.2.1 Bevorderen waterkwaliteit
1.2.2 Werken aan voldoende oppervlakte- en grondwater
1.2.3 Werken aan voldoende schone drinkwaterbronnen nu en in de toekomst
1.2.4 Bescherming tegen overstromingen en wateroverlast
1.2.5 Vergunningverlening, toezicht en handhaving water
1.2.7 IJsseldelta programma
1.3.1 Ontwikkelen en uitvoeren woonagenda's
1.3.2 Toekomstbestendig maken van de woningvoorraad
1.4.1 Werken aan een klimaat adaptieve inrichting in 2050
1.4.2 Investeringsprogramma Ruimte Wonen Retail
1.4.3 Actieplan Leefbaar Platteland
1.4.4 Ondergrondse verkabeling van hoogspanningsleidingen
2.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling milieu en gezondheid
2.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving milieu
2.1.3 Ondersteunen en (laten) uitvoeren van milieueffectrapportages / duurzaamheidsrapportages (plan MER)
2.1.4 Monitoring en evaluatie milieu en gezondheid
2.2.1 Sanering en beheersing (asbest) verontreinigde bodemlocaties
2.2.2 Stimuleren van het verwijderen van asbestdaken
2.2.3 Beheer nazorgfonds
2.3.1 Stimuleren van energiebesparende maatregelen en de opwekking van hernieuwbare energie
2.3.2 Financieren van projecten door Energiefonds Overijssel
2.3.3 Realiseren van een betrouwbaar, betaalbaar en duurzaam regionaal energienetwerk (deelneming Enexis)
2.4.1 Programma Toekomstgerichte erven
3.1.1 Beleidsontwikkeling en kaderstelling natuur en landschap
3.1.2 Vergunningverlening, toezicht en handhaving natuur en landschap
3.1.3 Opstellen en actualisatie beheerplannen Natura2000
3.1.4 Beheer natuurterreinen
3.1.5 Beheer natuurwaarden in agrarisch gebied
3.1.6 Projecten voor verbeteren biodiversiteit
3.1.7 Monitoring en evaluatie natuur en landschap
3.2.1 Beheer landschap
3.2.2 Projecten die relatie tussen natuur en mensen bevorderen
3.3.1 Beleidsontwikkeling stikstof
3.3.2 Nationale parken
3.3.3 Stimuleren natuurinclusief denken en werken
3.3.4 Faunabeheer
3.3.5 Invasieve exoten
3.4.1 Beleidsontwikkeling verduurzaming landbouw
3.4.2 Innovatieprogramma Agro&Food
3.4.3 Landbouwstructuurversterking
3.5.1 Realisatie Natuurnetwerk Nederland
3.5.2 Gebiedsgerichte Aanpak Noordwest Overijssel
3.5.3 Afronding natuuropgave pMJP-projecten
3.5.4 Gebiedsgerichte aanpak Stikstof
3.5.5 Bossenstrategie en boscompensatie
3.5.6 Provinciaal programma landelijk gebied
4.1.1 Beleidsontwikkeling mobiliteit
4.1.2 Regionale Mobiliteitsaanpak
4.1.3 Slim inzetten van duurzame systemen en netwerken
4.1.4 Slimmer maken van systemen en netwerken
4.2.1 Transities Openbaar Vervoer
4.2.2 Verduurzamen spoorlijnen
4.2.3 Concessie- en contractmanagement van bus en trein
4.2.4 Verbeteren infrastructuur openbaar vervoer
4.2.6 Spoor Zwolle - Enschede
4.3.1 Stimuleren fietsgebruik
4.3.2 Goed en veilig fietsnetwerk
4.4.1 Port of Logistics Overijssel(POLO)
4.4.2 Slimme logistiek (Smart Logistics)
4.4.3 Verduurzaming goederenvervoer
4.4.4 Robuust goederenvervoer netwerk
4.5.1 Infrastructurele maatregelen verkeersveiligheid
4.5.2 Educatie en voorlichting verkeersveiligheid
4.6.1 A1
4.6.10 Infrastructurele maatregelen bereikbaarheid
4.6.12 Vloedbeltverbinding
4.6.2 A28
4.6.3 N35 – Lopende projecten
4.6.4 N35 – Marsroute
4.6.5 N50
4.6.6 N307
4.6.7 Vechtdalverbinding (N340/N377 en N48)
4.6.9 Verkenning, planstudies en realisatie overige projecten
4.7.1 Beheer provinciale infrastructuur
4.7.2 Groot onderhoud provinciale infrastructuur
4.7.3 Vervangen provinciale infrastructuur
4.7.4 Aanpak schades langs Kanaal Almelo de Haandrik
5.1.1 Arbeidsmarkt en onderwijs
5.2.1 Regio Deal Twente
5.2.2 Regio Deal Zwolle
5.2.3 Cleantech Regio
5.2.4 Meerjarenprogramma Leefbaar Giethoorn
5.2.5 Nationaal Groeifonds
5.3.1 Werklocaties: basis op orde
5.3.2 Werklocaties provinciale participaties
5.3.3 Topwerklocaties
5.3.4 Internationaliseren
5.4.1 Gastvrij Overijssel
5.4.2 Festivals en evenementen
5.5.1 Basisinfrastructuur en innovatie
5.5.2 Bevorderen innovatie en ondernemerschap
5.5.3 Europese programma’s
5.5.4 Verstrekken risicokapitaal
5.5.5 Circulaire economie
6.1.1 Materieel erfgoed
6.1.2 Immaterieel erfgoed
6.2.1 Een basis voor cultureel aanbod
6.2.2 Cultureel aanbod vernieuwen en ontwikkelen
6.3.1 Cultuur is jong geleerd en meedoen is de kunst
6.3.3 Talent heeft de toekomst
6.4.1 Een leven lang lezen èn leren
6.5.1 Overijsselaars bewegen een leven lang
6.5.2 Iedereen doet mee
6.5.4 Verbetering van gezondheid voor iedereen
6.6.1 Duurzame en eigentijdse voorzieningen en diensten
6.6.2 Versterking maatschappelijke initiatieven en inzet vrijwilligers
7.1.1 Bestuurlijke inrichting en samenwerking
7.1.2 Interbestuurlijk toezicht
7.1.3 Financieel toezicht
7.1.4 Archieftoezicht
7.1.5 Ondermijning
7.1.6 (Rijks)taken Commissaris van de Koning
7.2.1 Kennisontwikkeling en -deling
7.2.2 Trendbureau Overijssel
7.2.3 Digitale overheid, datastrategie en data-analyse
7.2.4 Eigentijdse invulling participatie
7.3.1 Samenwerking met partners
7.3.2 Lobby en relatiebeheer
7.3.3 Communicatie
7.3.4 Bezwaar en beroep
7.3.5 Verstevigen samenspel PS-GS
Bedrijfsvoeringsorganisatie Shared Service Centrum ONS (SSC ONS) (Zwolle)
BNG Bank N.V. (’s-Gravenhage)
Coöperatie Samenwerkingsverband DOVA U.A. (Utrecht)
CSV Amsterdam B.V. ('s Hertogenbosch)
Energiefonds Overijssel B.V. (Zwolle)
Enexis Holding N.V. (’s-Hertogenbosch)
Fonds nazorg gesloten stortplaatsen Overijssel (Nazorgfonds) (Zwolle)
Herstructureringsmaatschappij Overijssel N.V. (Zwolle)
Innovatiefonds Overijssel I (Zwolle)
Innovatiefonds Overijssel II (Zwolle)
Interprovinciaal Overleg (IPO) (’s-Gravenhage)
Ontwikkelingsmaatschappij Oost NL (Apeldoorn)
Openbaar lichaam Omgevingsdienst IJsselland (OD-IJ) (Zwolle)
Openbaar lichaam Omgevingsdienst Twente (ODT) (Almelo)
Openbaar lichaam Regionaal Bedrijventerrein Twente (RBT) (Almelo)
Openbaar lichaam Technology Base (Enschede)
Publiek Belang Elektriciteitsproductie B.V. (’s-Hertogenbosch)
SPV Hengelo B.V. (Enschede)
Vitens N.V. (Zwolle)
Wadinko N.V. (Zwolle)
Vorige
/ 326
Volgende
Op onze website worden cookies bijgehouden. Voor meer informatie kijk in ons
Privacy Statement
.
Accepteren
Alleen strikt noodzakelijk